ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

به گزارش روابط عمومی رایتل، از این پس کاربران در ازای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی به میزان یک سوم سقف تعرفه‌ی ترافیک بین‌الملل را پرداخت می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با صاحبان استارتاپ‌ها برای بررسی مشکلات کسب‌وکارهای نوین و استارتاپی در ایران با اشاره به موج استارتاپی گفت: این طبیعی است که هر زمانی فناوری تاثیراتی بر روی جامعه هدف گذاشته است و امروزه فناوری زندگی بشر را تغییر داده است. ایستادگی در برابر موج تغییر منطقی نیست و باید از همین مساله به نحو مثبت استفاده کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

به گزارش مهر، معاون شرکت ارتباطات زیرساخت از تبیین سیاست‌های تشویقی برای ایجاد بستر میزبانی داده‌ها (دیتاسنترهای داخلی) در راستای اهداف شبکه‌ی ملی اطلاعات خبر داد.
نرگس طاهری با تاکید بر نقش چشمگیر شرکت ارتباطات زیرساخت در مدیریت کلان داده‌ها، دولت الکترونیک و دولت هوشمند اظهار داشت: استفاده از فرآیند «داده کاوی و بهره‌گیری از مفهوم بیگ دیتا (Big Data)» برای توسعه و بهینه‌سازی خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت ضروری است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

به گزارش ایلنا، رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران گفت: فاز چهارم رجیستری مربوط به گوشی‌ها و تبلت‌های سیم کارت خور دست دوم و کارکرده‌ی برندهای اپل، گوگل، بلک‌بری و موتورولا است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

رئیس اتحادیه‌ی صنف فناوران رایانه‌ی تهران با بیان اینکه بعد از اجرای رجیستری قیمت گوشی‌های موبایل تا ۲۵ درصد رشد داشت، گفت: سودآوری این بخش به اندازه‌ای بوده که یکی از شرکت‌های تأمین اجتماعی نیز به واردات آیفون روی آورده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

IBM امروز گزارش کرد که پس از 22 دوره کاهش متوالی درآمد سال به سال به صورت سه ماهه، حالا درآمد آن از سه ماهه‌ی چهارم 2016 تا سه ماهه‌ی چهارم 2017 افزایش داشته است. این شرکت درآمد ۲۲/۵ میلیارد دلاری را برای این سه ماهه اعلام کرد. این مقدار در سال گذشته ۲۱/۷۷ میلیارد دلار بود. سود هر سهم ۵/۸۱ دلار است. این در حالی است که تحلیلگران انتظار درآمدی حدود ۲۲/۰۶ میلیارد دلار و سود هر سهم ۵/۱۷ دلار را داشتند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

این شرکت امروز به طور رسمی اپلیکیشن WhatsApp Business را پیش از عرضه‌ی جهانی آن و در بازارهایی منتخب عرضه کرد، این بازارها شامل اندونزی، بریتانیا، ایالات متحده، ایتالیا، و مکزیک هستند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

اینتل دو دوربین از خانواده‌ی RealSense با نام‌های D415 و D435 را معرفی کرد که قادر به افزودن قابلیت‌های 3D به هر دیوایس یا ماشینی هستند. این نمونه‌های جدید که به شکل USB ساخته شده‌اند، به لطف پردازشگر دید جدید RealSense با عنوان D4 می‌توانند دید سه بعدی را به صورت لحظه‌ای فراهم کنند.

ادامه مطلب