کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲ مهر

MongoDB، شرکت نرم‌افزاری پایگاه داده‌ای که در نیویورک مستقر است، همانطور که با وجود دو برابر شدن درآمدش نسبت به سال گذشته، همچنان مقدار زیادی از آن را به هدر می‌دهد، برنامه‌ریزی دارد تا سهام خود را با کمیسیون امنیت و تبادلات به صورت عمومی عرضه کند.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲ مهر

شرکت آمریکایی Razer، تولید کننده ی تجهیزات کامپیوتری برای علاقه‌مندان به بازی، قصد دارد کنسول بازی موبایل خود را عرضه کند. بر این اساس، به گفته‌ی مدیر سنگاپوری کمپانی، مین لیانگ تن، این محصول تا پایان سال جاری به دست کاربران خواهد رسید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲ مهر

هفته ی جاری برای کمپانی Apple Inc مانند دیگر کمپانی‌ها هفته ی خوبی نبود. در این هفته سهام تولید کننده ی مشهور تجهیزاتی با تکنولوژی روز دنیا، در طی 17 ماه گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است. دلیل این وضعیت نارضایتی کاربران از قیمت های ارائه شده برای محصولات Apple اعلام شده است. دلیل دیگر نیز عدم پیش فروش خوب iPhone 8 بوده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲ مهر

در جریان برگزاری اخیر انجمن Bloomberg Global Business، یکی از پدران Microsoft، بیل گیتس از موضوعی یاد کرد که وی برای سال های زیادی آن را تحمل می‌کند. این میلیاردر یک بار دیگر از ترکیب Ctrl-Alt-Del برای کاربران Windows عذرخواهی کرد.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲ مهر

بر اساس اطلاعیه ی منتشر شده در سایت رسمی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در اوایل سال 1394 و با فراگیر شدن بازی‌های موبایلی در بین اقشار مختلف جامعه، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی صنعت بازی و وظایف ذاتی‌اش در قبال نظارت بر محتوای بازی‌ها، رده‌بندی سنی و نظارت بر محتوای بازی‌های موبایلی را دستور کار خود قرار داد. در همین راستا و پس از برگزاری جلسات متعدد با فروشگاه‌های دیجیتالی عرضه کننده ی بازی‌های موبایلی، با در نظر گرفتن لزوم اعلام نظر و تایید محتوایی بازی‌ها از سمت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، راهکار اعمال «ممیزی پس از نشر» اتخاذ گردید. برای این منظور نیز تمام مارکت‌ها پنلی اختصاصی جهت بررسی بازی‌ها در اختیار نظام رده‌بندی سنی بازی‌ها یا ESRA قرار داده‌اند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲ مهر

مطمئنا شما هم مانند دیگر انسانهای این کره‌ی خاکی به سفر کردن و مسافرت علاقه دارید و اینکه ممکن است گهگاهی ضرورت وجود یک یا چند وسیله را در طول سفر احساس کنید. مسافرت با همه ی لذت هایش، گاهی اوقات باعث می شود که فرد افسوس در خانه بودن را بخورد. برای مثال چند بار برای شما پیش آمده که در طول سفر شارژ گوشیتان تمام شده و آرزو می کردید کاش در خانه بودید و تنها با اتصال سیم شارژر گوشی خود را برای ادامه ی مکالمه شارژ نمایید. البته این سختی ها در گذشته بیشتر احساس می شد و با پیشرفت تکتولوژی روز به زندگی و سفر آسان تر از قبل می‌شود.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱ مهر

Netflix اپلیکیشن iOS خود را با ارائه‌ی پشتیبانی از HDR برای محصولات جدیدی چون iPhone 8، iPhone 8 Plus و iPhone X ارائه کرده است. این قابلیت همچنین برای تبلت‌های iPad Pro 12.9 و 10.5 سال ۲۰۱۷ عرضه شده است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱ مهر

Instagram به تازگی امکان استفاده از فیلترهای صورت را در بخش استریم زنده‌ی ویدئوی خود مهیا نموده است. این شرکت فیلترهای صورت را که جلوه‌های بصری به صورت اعمال می‌کند، در ماه می گذشته معرفی کرده بود. اما این قابلیت تا پیش از آن تنها بر روی ویدئوها و عکس‌های گرفته شده ارائه شده بود.

ادامه مطلب