تکنولوژی
بهناز زادبخش۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

محققان " کالیفرنیا" با استفاده از فناوری جدید، قادر به ساخت دستگاهی شده اند که قرص هوشمند تولید کرده و منجر به تشخیص و درمان بیماری می گردد. بررسی آنچه در داخل بدن بیمار اتفاق می‌افتد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

امروز این سازنده‌ی تراشه اعلام کرد که بیش از یک میلیارد دلار در استارتاپ‌های هوش مصنوعی، آن هم با کمک بازوی مرکزی‌اش Intel Capital سرمایه‌گذاری کرده است. این سرمایه‌گذاری‌ها شامل مشارکت در دوره‌هایی در شرکت‌هایی چون Mighty AI، Data Robot، Lummiata و AEye و مواردی دیگر می باشد. تمرکز سرمایه‌گذاری اینتل در طیف وسیعی از صنایع است، از رانندگی خودران گرفته تا فناوری پزشکی، مطالعات تغییر اقلیم و دیگر موارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

کنترلرهای Xbox 360 به وظایف استفاده‌ی نظامی باز می‌گردد. نیروی دریایی ایالات متحده قصد دارد پریسکوپ‌های 38000 دلاری را با دسته‌های بازی 30 دلاری جایگزین کند. ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا در حال حاضر ده‌ها سال است که از کنترلرهای بازی ویدئویی استفاده می‌کند. به عنوان مثال از سال 2005 در کویت نوعی هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌شود که در آن سربازان از دسته‌های بازی برای کنترل دستی پهبادها بهره می‌برند. هرچند ایالات متحده پس از آن، استفاده‌های نظامی زیادی را از این دسته‌ها کرده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

قیمت های اعلام شده برای گوشی های هوشمند جدید شرکت هایی نظیر HTC، LG و Google Pixel، برای اکثر افراد در کشور های مختلف گران است و اکثرا قابلیت خرید آن ها را ندارند، به دلیل آنکه برای خرید این گوشی ها حداقل باید چند صد دلار هزینه کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

Twitter در ظرف مدت 2 سال از آگوست 2015، 935 هزار اکانت تروریستی موسوم به گروهک های تروریستی داعش را مسدود کرده است. گفتنی است تنها حدود 300 هزار مورد از این اکانت ها در نیمه ی اول سال جاری کشف و مسدود شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

تیم کوک رئیس اپل اعلام کرد که قیمت آیفون جدید X را تایید می کند و از نظر او این قیمت کاملا منطقی است. وی در مصاحبه ای با ABC به این توضیحات اشاره کرد و افزود قیمت 999 دلار برای محصولی با این کیفیت مطمئنا برای مصرف کنندگان توجیه خواهد شد.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

خوشبختانه در سال های اخیر شاهد پیشرفت صنعت بازی های کامپیوتری در کشور هستیم. این روز ها نیز با روی کار آمدن وزیر جدید ارتباطات شرایط بازی های رایانه ای هم در حال بهبود است زیرا این صنعت تنها با حمایت دولت و بخش های خصوصی پیشرفت خواهد کرد. یکی از سازمان‌های موفق در این عرصه، بنیاد ملی بازی های رایانه ای است که می‌کوشد تا نتیجه ی زحمات سازندگان و توسعه دهندگان بازی های ایرانی را بی جواب نگذاشته و با ارتباطات خود پلی باشد برای انتقال و معرفی این دستاوردها در عرصه های جهانی. همانطور که در خبر های گذشته به مراسم رونمایی از سه بازی جدید ایرانی پرداختیم. یکی از بازی های موفق ایرانی شیطان در پایتخت است که از گرافیک خوبی برخوردار است.

ادامه مطلب