تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ فروردين

AMD شرکتی است که بیشتر به دلیل پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیکی‌اش شناخته شده است. اما حالا این شرکت می‌خواهد به ساخت نسل جدید هدست‌های واقعیت مجازی یاری رساند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ فروردين

همان‌طور که می‌دانیم سیاره‌ی زمین تحت تأثیر گرمایشی قرار گرفته است که انسان‌ها خود مسبب آن بوده‌اند، اما مرتبط کردن این فعالیت‌های انسانی با رویدادی به‌ خصوص، بس دشوار است. هم‌اکنون گروهی از دانشمندان «Penn State» اقدام به انتشار نتایج مطالعه‌ای نموده‌اند که می‌گوید تغییرات جوی حاصل‌ شده، شرایط آب و هوایی نامساعدی چون طوفان‌ها، توده‌های هوای گرم، سیلاب‌ها و مواردی ازاین‌دست را موجب شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ فروردين

همان‌گونه که از مطالعات اخیر برمی‌آید حتی مغز آدمی نیز ممکن است به هنگام ذخیره‌سازی داده‌ها از افزونگی استفاده کند. تحقیقات جدید مرکز «Riken-MIT» در زمینه‌ی ژنتیک مدارهای عصبی نشان می‌دهد که خاطرات در دو بخش از مغز ذخیره می‌شوند: «هیپوکامپوس» برای خاطرات کوتاه‌مدت و «کورتکس» برای خاطرات بلندت مدت.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ فروردين

مدتی است که Adobe برای اپلیکیشن‌های موبایل خود به ساخت ابزارهای قدرتمند ویرایش تصویر روی آورده است. این شرکت در اجلاس سالانه‌ی طراحی خود بانام MAX که در پاییز گذشته برگزار شد، آغاز به کار Sensei را اعلام نمود. این فناوری که مجموعه‌ای از هوش مصنوعی و ابزارهای یادگیری عمیق است، می‌تواند به تجزیه و تحلیل یک تصویر پیش از به کار بردن ویرایش‌های سنگین بپردازد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ فروردين

در صفحات فضای مجازی، در حاشیه ی معرفی جایزه ی طراحی های برتر تکنولوژی تحت عنوان iF World Design Award، اخباری نیز در مورد محصول جدید کمپانی تولید کننده ی چینی لنوو، به گوش می رسد. گویا این کمپانی به تازگی در سنگاپور، نوت بوک جدید Blade را توسط گروه Lenovo Group Limited توسعه داده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ فروردين

مدیران استدیو دیزنی در حال برنامه ریزی برای به دست آوردن حق ثبت اختراع ربات انسان نمایی هستند که بتواند ارتباط دوستانه ای با کودکان برقرار کند. گزارش این کمپانی درباره ی پروژه ی جدید در وب سایت رسمی وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا منتشر شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
مریم طاهری۵:۹ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ فروردين

به روز رسانی اندروید 7.0 برای گلکسی اس 7 و اس 7 اج چندی قبل در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفت، حالا سامسونگ دست به کار شده تا برخی محصولات قدیمی اش را که گفته می شد امسال به اندروید 7.0 ارتقاء می یابند، از این آپدیت بهره مند سازد.

ادامه مطلب