محبوب ترین ها
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۵ مهر

AT&T از یک شرکت تلفنی منطقه‌ای به یک قدرت تلفنی‌-ارتباطی بزرگ در دهه‌ی گذشته تبدیل شده است. با چنین قدرت و سرمایه‌ای این شرکت قصد دارد با خرید کسب‌وکارهای متعدد، به شرکت رسانه‌ای و سرگرمی بزرگی تبدیل شود. در ۳ تا ۵ سال آینده، AT&T می‌خواهد تولید کنند‌ه‌ی برنامه‌های رسانه‌ای باشد و با تغییر مدل کسب‌وکار خود بتواند مالک محتوای تولیدی توزیع شده‌اش گردد. هدف AT&T شرکت‌هایی با ارزش ۲ تا ۵۰ میلیارد دلار است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۵ مهر

یک سال پس از بازگشت Jack Dorsey به عنوان مدیرعامل شرکت Twitter، تغییراتی چون پخش زنده‌ی رویدادها و محصولات جدید همچنان نتوانسته‌اند این سرویس را رشد دهند.
چند روز پیش از جلسه‌ی هیئت مدیران Twitter به تاریخ ۸ سپتامبر، هنگامی که تیم مالی ارائه‌ی خود را آماده می‌کرد، نظرات مخالفی بر روی قضیه‌ی مهمی دریافت شد. آیا اسلایدهای ارائه باید از Twitter به عنوان شرکت مستقلی یاد کند یا باید به مزایای فروخته‌شدنش بیاندیشد؟

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۲۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما در کشور ژاپن اگر بنا باشد اثر موسیقی خریده شود، ژاپنی‌ها ترجیحشان به خرید CD است تا پرداخت هزینه‌ی سرویس‌های آنلاین پخش موسیقی.
نکته‌ی جالب در مورد ژاپن آن است که ۸ سال پیش، این کشور مهد پیشرفته‌ترین بازار موسیقی موبایل بوده است. سریع‌ترین اینترنت و استودیوهای موسیقی بزرگ، به دارندگان گوشی‌های موبایل امکان دانلود قطعه‌های موسیقی را به کاربران می‌داده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
معراج مبرانیا۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

امروزه کمتر کسب وکاری را می توان یافت که بتواند بدون استفاده از سیستم های کامپیوتری و آنلاین به حیات خود ادامه دهد. فضای کسب و کار به سرعت در حال تغییر است، همانطور که تا پیش از این نمیشد کسب و کارها را بدون استفاده از این سیستم ها مدیریت و اداره کرد هم اکنون هم داشتن سیستم های آنلاین جزو الزامات یک کسب و کار است.
برای هماهنگ شدن کسب و کارهای قدیم با فضای امروز چاره ای جز حرکت بسوی آنلاین شدن نیست. زمانی برای خرید وسایل مورد نیاز خود مجبور به ترک منزل و گشتن در بازارها بودیم اما اکنون فاصله ما با همه بازارها فقط چند کلیک است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

نیازی نیست منتظر باشیم تا قانون عدم اعتماد به Android در اتحادیه اروپا ثبت گردد تا از جزئیات آن مطلع گردیم. خبرگذاری رویترز ادعا می‌کند که یک کپی از لایحه‌ی اتحادیه اروپا را در دست گرفته است و به نظر می‌رسد که تنظیم‌کنندگان پیش‌نویس آن در تصمیم خود جدی‌اند. آنان نه تنها از Google می‌خواهند که طرح‌های پیشنهاد پرداخت و تخفیف به ازای پیش‌نصب‌کردن‌های اپلیکیشن‌ها را کنار بگذارد، بلکه جریمه‌ای برای بخش جست‌وجو و درآمد Google در نظر بگیرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۱ مهر

پنج‌شنبه شب گذشته، در رویدادی در Palo Alto، مصاحبه‌ای از مدیرعامل شرکت SurveryMonkey، آقای Zander Lurie صورت گرفت تا بخش‌هایی از روند کاری این شرکت ۱۷ ساله روشن گردد. گفته‌ می‌شود به طور ماهانه ۹۰ میلیون نظرسنجی بر روی این سرویس صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۱ مهر

روز جمعه، دادگاهی فدرال در ایالت تگزاس، رأی به پرداخت بیش از ۳۰۲ میلیون دلار غرامت از سوی شرکت Apple، به دلیل استفاده غیر مجاز از حق ثبت‌ اختراع‌ تکنولوژي امنیت اینترنتی شرکت VirnetX در برنامه‌ی Facetime، داد.

ادامه مطلب