محبوب ترین ها
نرم افزار
سارا محمد علیئی۱۲:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ شهريور

بر اساس برخی گزارش، موتور جستجوی گوگل به همراهی و کمک به نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده هیلاری کلینتون متهم شده است.
طی این گزارش موتور جستجو در جستجوی خودکار لینک هایی در حمایت از نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا را نمایش می دهد. در هنگام جستجوی موارد بسیار متفاوتی توسط کاربران، عکس ها و لینک های برای حمایت از کلینتون نیز نمایش داده می شود. برای مثال با جستجوی کلمه (indictment)، تصاویری از کلینتون نیز به نمایش در می آید.

ادامه مطلب
نرم افزار
نيلوفر كل واخي۱۸:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ شهريور

آن ها می خواهند در مورد اجازه هایی که نیاز دارند، واضح تر عمل کنند، و قول کنترل های امنیتی شدیدتری را در آینده داده اند.
Dropbox پیش از این سبب ایجاد تعجب بسیاری در مورد درخواست خود برای دسترسی عمیق تر به کامپیوتر افراد شده است، و یافته های اخیر کمک زیادی نکرده اند. کاربران حالا ادعا می کنند که اپلیکیشن مک Dropbox درخواست اجازه های بسیار وسیع تری را دارد، از جمله تغییر رمزعبور شما و حتی هک کردن سیستم عامل دستگاه های ذخیره سازی cloud این ادعا را رد کرده اند و سعی دارند تا به فروکش کردن این ترس ها بپردازند. عضو تیم اپلیکیشن دسکتاپ، بن نیوهاوس به این نگرانی ها در Hacker News پاسخ داده است، که هم به توضیح در مورد تصمیمات طراحی و هم تعهد خود در زمینه ی بهبود بخشیدن به شفافیت این مسئله پرداخته است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ شهريور

HP در نظر دارد تا از نرم‌افزار مدیریت مشتری Microsoft برای سامانه‌ی فروش خود استفاده کند. بخش فروش و پشتیبانی این شرکت پیش‌تر از نرم‌افزارهای شرکت Salesforce و Oracle برای مدیریت فروش و پروسه‌ی پس ‌از فروش خود بهره می‌گرفته است و این خبر، نشانه‌ی پیروزی مایکروسافت در مقابل رقبای خود به حساب می‌آید.

ادامه مطلب
نرم افزار
رضا رزمی۱۰:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۳ شهريور

قابلیت Stories ایسنتاگرام، از اپلیکیشن اسنپ‌چت الهام گرفته شده است. این قابلیت جدید اینستاگرام که با استقبال زیادی از طرف کاربران این شبکه اجتماعی رو‌به‌رو شد، این امکان را به شما می‌دهد که یک Stories را تعریف کنید و این Stories می‌تواند در قالب عکس و یا و ویدیو کوتاه باشد و به صورت خودکار بعد از ۲۴ ساعت از قسمت Stories پروفایل شما پاک می‌شود.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۱۸:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ شهريور

شرکت مایکروسافت به تازگی اعلام کرده قصد دارد مرورگر اج خود را برای واقعیت مجازی توسعه دهد. توجه به نظرتوسعه دهندگان، استاندارد WebVR گام بزرگی در زمینه گرافیک وب خواهد بود.
در کمپانی مایکروسافت WebVR را یکی از مولفه های تاثیر گذار در برنامه ها و دستگاه ها به حساب می آورند. به گفته تحلیلگران بازار وب، این کمپانی با این گام نیز نمی تواند تعداد کاربران مخاطب مرورگر اج را افزایش دهد. همچنین به نظر آن ها WebVR محبوبیت قابل توجهی به دست نخواهد آئرد زیرا اولا که قیمت دستگاه های واقعیت مجازی آن بالا است و ثانیا این برنامه از دستگاه های کمی پشتیبانی خواهد کرد.زیرا در حال حاضر مرورگر هایی با پشتیبانی از وب وجود دارد برای مثال فایر فاکس، اپرا و کروم ... مخطبان زیادی را به خود اختصاص داده اند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ شهريور

به تازگی مجوزهایی که نسخه‌ی مک Dropbox از کاربران خود می‌گیرد، سر و صدایی به‌پا کرده است. کاربران مدعی‌اند این برنامه‌ مجوزهایی فراتر از کارکرد مورد نیاز همانند در اختیار گرفتن رمز عبور و در نهایت هک سیستم‌عامل را طلب می‌کند. البته این شرکت ذخیره‌ساز ابری این موارد را رد و تلاش کرده است با ارائه‌ی توضیحاتی، این مجوزها را عادی و در راستای تأمین نیاز کاربران جلوه دهد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ شهريور

تیم امنیت موبایل گوگل هفته‌ی شلوغی را پشت سر گذاشته است. این شرکت با انتشار به‌روزرسانی برای پلتفرم Android خود، این دو مشکل امنیتی را مرتفع کرده است. اولین ایراد امنیتی، به گفته‌ی سخنگوی گوگل، تنها برای اهداف تحقیقاتی بوده است. اما مشکل امنیتی دوم به حمله‌کننده اجازه می‌داد تا با فرستادن یک فایل JPEG تغییریافته از طریق Gmail و یا Google Talk، اقدام به گرفتن دسترسی Root و سرقت اطلاعات کاربر نماید.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۲۰:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ شهريور

گوگل در حال ساخت برنامه دستیار صوتی جدید خود است به گفته توسعه دهندگان برنامه این دستیار صوتی صدایی شبیه به انسان دارد، تا جایی که نمی توان تفاوت آن را از صدای کامپیوتری تشخیص داد.
این فن آوری جدید گوگل در این مرحله DeepMind AI نام دارد. در حال حاضر بسیاری از کمپانی ها درخواست خرید و سرمایه گذاری در این برنامه را داشته اند. این باز گوگل تصمیم گرفته که صدای دستیار صوتی خود را بهبود بخشد زیرا این کمپانی تا کنون درخواست های زیادی از کاربران برای تغییر صدای فعلی دستیار صوتی گوگل دریافت کرده است اغلب از بم و زیر بودن صدای این دستیار صوتی شکایت دارند.

ادامه مطلب