ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۲ اسفند

به گزاش مهر، وزیر ارتباطات گفت: ٣٠ درصد خطوط تلفن ثابت ظرفیت ارائه‌ی اینترنت با سرعت بیش از ٢ مگابیت بر ثانیه را ندارند.
محمدجواد آذری جهرمی با حضور در برنامه‌ی تلویزیونی دورهمی درمورد اختلالات و عدم کیفیت سرویس‌های ارتباطی توضیح داد.
وی گفت: یکی از مشکلات موجود برسر آنتن‌دهی تلفن همراه ممانعت مردم با نصب دکل‌های موبایل به دلیل داشتن ذهنیت غلط از آسیب‌زا و مضر بودن این آنتن‌ها است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۲ اسفند

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: هیچ گونه افزایش قیمتی در تعرفه‌های واگذاری تلفن ثابت مد نظر نیست و در شرایط کنونی قیمت‌ها ثابت خواهد ماند.
سید مجید صدری افزود: هرگونه اقدام برای افزایش قیمت نیازمند کسب نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران است و اکنون هیچ دستوری از سوی این سازمان صادر نشده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۲ اسفند

به گزارش «فناوران»، دوازدهمین نشست هیات عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور پنج‌شنبه 10 اسفندماه در هتل اسپیناس خلیج فارس با حضور اکثریت اعضا برگزار شد و با برگزاری انتخابات ۲۳ نفر عضو اصلی و ۹ نفر عضو علی البدل برای شورای مرکزی پنجم انتخاب شدند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۲ اسفند

توئیتر به دنبال پروژه‌ی " HackWeek"، ویژگی "Bookmarks" خود را که از سال گذشته تحت آزمایش بوده را عمومی کرد.
به دنبال تقاضا مبنی بر تمایل کاربران برای ذخیره کردن برخی از توئیت‌ها برای مطالعه و ارجاع‌های بعدی در مواقعی که محدودیت‌های زمانی دارند و همچنین افزایش حریم خصوصی‌شان، این ویژگی توسط توئیتر ارائه گردید.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۲ اسفند

Box روز چهارشنبه نتایج مالی سه ماهه‌ی چهارم خود را منتشر کرد. این شرکت خدمات پردازش ابری سازمانی برای این سه ماهه ۳۲.۶ میلیون دلار یا ۲۴ سنت در هر دلار زیان خالص را گزارش کرد، این مبلغ در سال قبل از آن ۳۶.۴ میلیون دلار بود. بر مبنای non-GAAP این زیان شش سنت در هر سهم با کل درامد ۱۳۶.۷ میلیون دلار بود که بیش از ۲۴ درصد سالیانه حساب شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۲ اسفند

سرویس پخش موسیقی Spotify روز چهارشنبه برای عرضه‌ی مستقیم سهام خود اقدام به ثبت نام کرد و راهی غیر معمول برای بازارهای بزرگ ایالات متحده‌ی آمریکا برای یک شرکت بزرگ به دست آورد.
عرضه‌ی مستقیم در بورس اجازه می‌دهد Spotify سهام موجود خود را که متعلق به سرمایه‌گذاران و کارکنان آن است، بدون افزایش سرمایه‌ی جدید ارائه دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۱ اسفند

سید محمود صفار گفت: بعد از عید نوروز محموله‌های بزرگ تلفن همراه وارد کشور می‌شود تا بازار بعد از اجرای رجیستری به صورت کامل کنترل و تامین شود، بنابراین قیمت موبایل قبل از عید با بعد از عید تفاوت چندانی نخواهد داشت.
سید محمود صفار، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در گفت‌وگو با ایلنا درباره‌ی وضعیت طرح رجیستری موبایل گفت: طرح رجیستری موبایل به عنوان یک طرح ملی و بزرگ با هدف کنترل بازار و ایجاد آورده‌ی مالی برای دولت از افزایش واردات رسمی و کاهش واردات غیر قانونی تا به امروز عملکرد نسبتا مناسبی داشته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۱ اسفند

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پیگیری عقب ماندگی در حوزه‌ی تلفن ثابت و وجود صف‌های نوبت برای دریافت این سرویس، گفت: صددرصد باید واگذاری تلفن ثابت به‌روز شود و در دوره‌ی مسئولیت خودم این وعده را می‌دهم.
سید مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفتگو با فارس در پاسخ به این سوال که مدت‌ها وزارت ارتباطات و مخابرات بر سر توسعه‌ی زیرساخت و تلفن ثابت مناقشه داشتند که در نهایت دولت به شرط تعهد به سرمایه‌گذاری در زیرساخت با افزایش تلفن ثابت موافقت شد که انتظار می‌رفت توسعه‌ی تلفن ثابت سرعت گیرد و صف‌های دریافت خط ثابت کاهش یابد، اما این طور نشد اظهار داشت: از زمانی که مسئولیت مدیریت شرکت مخابرات ایران را به عهده گرفتم با جدیت توسعه‌ی تلفن ثابت را شروع کرده‌ایم، بخشی از تجهیزات مخابرات در گمرک بوده که در حال حاضر ترخیص شده و در حال نصب برای توسعه‌ی تلفن ثابت است و انشاالله هر چه سریع‌تر این برنامه انجام می‌شود.

ادامه مطلب