ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ اسفند

به گزارش مهر، به دنبال ایجاد سامانه‌ی ثبت دامنه‌های اینترنتی با میزبانی داخلی و با هدف اعمال تعرفه‌‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات، عضو انجمن افتا گفت: تفکیک محتوای داخلی و خارجی سایت‌ها، بدون ثبت در این سامانه ممکن است.
در راستای اعمال تعرفه‌ی ترجیحی اینترنت (تفکیک ترافیک شبکه‌ی ملی از اینترنت)، سامانه‌ی ثبت دامنه‌های اینترنتی که در داخل ایران میزبانی می‌شوند، توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران راه‌اندازی شده است. اجرای این طرح بر مبنای مصوبه‌ی ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و با هدف محاسبه‌ی نیم‌بهای ترافیک اینترنت برای سایت‌های داخلی صورت گرفته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ اسفند

به گزارش مهر، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با ارائه‌ی تخفیف به پیمانکاران تلفن اینترنتی (VOIP) زیرساخت برای دریافت مجوز اپراتوری خدمات ارتباطی ثابت (ServCo) موافقت کرد.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه‌ی شماره‌ی ۲۷۱ خود در مورد درخواست برخی از شرکت‌های متقاضی پروانه‌ی ارائه‌ی خدمات ارتباطی ثابت (ServCo) برای دریافت تخفیف حق امتیاز مربوط به ترافیک تلفن اینترنتی (VOIP) تایید شده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، تصمیم‌گیری کرد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ اسفند

در کنار مزایده‌ی بزرگ HMD برای احیاء تجارت و نام تجاری نوکیا از طریق معامله‌ی صدور مجوز و موج جدیدی از گوشی‌ها که در رویداد MWC در بارسلونا رونمایی شد، این شرکت یک خبر جالب دیگر را هم اعلام کرد: Nokia وارد مشارکت جدیدی با گوگل می شود، آن هم در برنامه ای با عنوان Android One که این شرکت مشارکت‌کننده‌ی اصلی آن است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ اسفند

این‌بار سونی در کنفرانس مطبوعاتی‌اش خبرهای داغی داشت. این شرکت دو تلفن جدید و امکان دسترسی به Xperia Ear Duo را اعلام کرد. علاوه بر این‌ها شرکت یک خبر دیگر هم داشت، آن هم فناوری دوربینی با هدف عکسبرداری در شرایط بسیار کم نور است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ اسفند

گفتن این جمله ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما فناوری 5G کم‌کم خودش را به واقعیت نزدیک می‌کند. اینتل که در حال حاضر شبکه‌ی گسترده‌ای از فناوری 5G را در بازی‌های المپیک زمستانی کره‌ی جنوبی فراهم کرده است، قصد دارد تا برای شروع بازی‌های 2020 توکیو، قدم‌هایی بزرگ‌تر بردارد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ اسفند

در سال گذشته جهان با یکی از اولین گوشی‌های هوشمند بازی جهان با نام Razer Phone آشنا شد. در سال جاری نیز این شرکت نه‌چندان شناخته‌شده‌ی چینی Nubia تصمیم گرفت تا ارائه‌ی چنین محصولی به بازار را تکرار کند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ اسفند

کمپانی SanDisk از سریع‌ترین کارت حافظه‌ی microSD چهارصد گیگابایتی جهان رونمایی کرد. این مراسم توسط کمپانی Western Digital در Mobile World Congress برگزار شد. این محصول اطلاعات ذخیره‌ شده را با سرعت 160 مگابایت بر ثانیه می‌خواند و اطلاعات را با سرعت 90 مگابایت بر ثانیه ذخیره می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۹ اسفند

در حالیکه اخباری مبنی بر فیلتر شدن ایمو به گوش می‌رسد، مشخص‌شده این نرم‌افزار از خروجی یکی از فروشگاه‌های آنلاین بومی حذف‌ شده و در فروشگاه‌های خارجی مسدود نیست.

ادامه مطلب