ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ بهمن

به گزارش مهر، علیرضا یاری از آزادسازی خروجی دادگان و ابزارهای پردازش خط و زبان فارسی در فضای مجازی خبر داد و گفت: رشد فناوری اطلاعات و گسترش اینترنت، مرزهای تاثیرگذاری خط و زبان را از مرزهای جغرافیایی فراتر برده و پردازش زبان به عنوان یک نیاز ملی/ بین‌المللی جهت استفاده‌ی بهینه از منابع اطلاعاتی مطرح شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ بهمن

به گزارش مهر، رمضانعلی سبحانی‌فر از پیگیری وضعیت حمایت دولت از پیام‌رسان‌های بومی و شبکه‌های اجتماعی داخلی خبر داد و گفت: موضوع استفاده از فیلترشکن‌ها باید ساماندهی شود.
رمضانعلی سبحانی‌فر با تاکید بر اینکه کمیته‌ی ارتباطات مجلس به صورت مرتب، پیگیر وضعیت پیام‌رسان‌های بومی و خدمات و سرویس‌هایی که این شبکه‌های اجتماعی باید ارائه دهند، است، اظهار داشت: تمامی تلاش دولت، مجلس و اپراتورها در این است که این سرویس‌دهندگان بومی در کشور تقویت شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ بهمن

نمودار (گراف) آنلاین استارتاپ‌ها با هدف اطلاع‌رسانی از وضعیت استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌های استارتاپی و سرمایه‌گذاران این اکوسیستم در کشور، راه‌اندازی شد.
«نوپاگراف»، تصویری از ارتباطات درون زیست‌بوم استارتاپی ایران به همراه نام و لوگو استارتاپ، امکان مشاهده‌ی اطلاعات تکمیلی هر استارتاپ و یا سرمایه‌گذار را فراهم می‌کند و کاربر می‌تواند با کلیک روی هر لوگو، به صفحه‌ی اختصاصی آن استارتاپ و مشاهده‌ی اطلاعات آن دسترسی یابد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ بهمن

به گزارش مهر، جلسه‌ی ۶۹۵ کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در این جلسه که به موضوع «آینده‌پژوهی فضای مجازی» اختصاص داشت، گزارش تهیه شده توسط یکی از مراکز تحقیقات و آینده‌پژوهی در حوزه‌ی فضای مجازی، پیرامون روند رو به رشد فعالیت‌های متنوع در این حوزه ارائه شد.
در این گزارش با اشاره به گسترش فعالیت‌های مبتنی بر اینترنت، موضوعاتی مانند اینترنت اشیاء، بازی‌های رایانه‌ای، نزدیک شدن تولیدات مجازی به جهان واقعیت و کمرنگ‌تر شدن نقش دولت‌ها با توسعه‌ی فضای مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ بهمن

تمام توجه WeChat متمرکز بر آینده است. اپلیکیشن فوق‌العاده‌ی Tencent استراتژی‌های خود برای سال 2018 را در چهارمین رویداد سالانه‌ی WeChat رونمایی کرد و فراتر از خدمات پرداخت و پیام‌رسانی قصد دارد فرصت‌های جدید برای بخش اینترنت چین ایجاد کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ بهمن

مدت‌ها از آخرین باری که درباره‌ی Snow شنیدیم می‌گذرد. این برنامه که شبیه به Snapchat در آسیا که فیسبوک یکبار تلاش کرد آن را بخرد، امروز جذب سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری از جانب SoftBank و Sequoia China را اعلام کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ بهمن

می‌دانیم که درخواست برای ماینرهای ارز رمزنگاری شده عامل مهمی برای قیمت‌های بالای کارت‌های گرافیک شده است. در تلاش برای مقابله با این موضوع، Nvidia از شرکای خرده فروش خود خواسته است تا حداکثر تعداد فروش GPU را به دو عدد برای هر نفر محدود کنند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ بهمن

تحولاتی در دنیا با عنوان اقتصاد دیجیتال در حال رخ دادن است و فناوری‌هایی همچون بلاک‌چین به‌عنوان یک واقعیت خواهد آمد و نکات مثبت و ‌بی‌نظیری را دارد. ضمن اینکه در کنار هر تحول و تغییر تهدیداتی نیز وجود دارد.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفتمین همایش سالانه‌ی بانکداری الکترونیک و ‌نظام‌های پرداخت با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده‌ی بین‌المللی برای شبکه‌ی بانکداری در سال‌های اخیر و ایجاد محدودیت در ارائه‌ی خدمات، گفت: فعالان عرصه‌ی فناوری اطلاعات در نظام بانکی با دانش و توان داخلی شبکه‌ای را ایجاد کردند که در منطقه نمونه‌ی آن وجود ندارد و ‌بی‌نظیر است.

ادامه مطلب