ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن

گوگل اعلام کرد قصد توسعه‌ی سرمایه‌گذاری‌هایش در فرانسه را دارد و از جمله می‌خواهد تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی جدیدی در آن کشور ایجاد کند. دو ماه پیش گوگل مرکز مشابهی را در چین راه‌اندازی کرده بود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن

اینتل با وصله‌هایش مشکل دارد. تمام هفته‌ی گذشته، کاربران گزارش کردند که کامپیوترهای آنان به طور خودکار پس از نصب وصله‌ی Spectre/Meltdown مجددا راه‌اندازی می‌شوند. حالا به نظر می‌رسد اینتل به طور کامل در برخورد با این وصله‌ها تسلیم شده است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن

به گزارش کارشناسان شرکت Avast، تاکنون در بیش از 50 برنامه‌ی کاربردی Google Play ویروسی با نام GhostTeam شناسایی‌ شده است. به گفته‌ی کارشناسان، نرم‌افزار مخرب باهدف سرقت اطلاعات حساب کاربری قربانیان در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک طراحی‌ شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن

کمپانی Philips اعلام کرد که به‌زودی هدفون‌های هوشمند خود را به بازارهای محصولات جانبی سراسر جهان عرضه خواهد کرد. به گفته ی سازندگان، به‌ زودی افراد با استفاده از این هدفون‌ها از شر کابوس‌های شبانه ی خود خلاص خواهند شد.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن

توسعه‌دهندگان شرکت‌های پیشرو در بازار جهانی اینترنت، تقریباً به‌ طور هم‌زمان فرمت تصاویر موجود در مرورگرهای خود را تغییر داده‌اند. Google و Mozilla در حال حاضر آماده هستند تا فرمت فراگیر JPEG را به فرمت AV1 تغییر دهند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه ارتقای کیفیت زندگی مردم هدف همه‌ی ماست، گفت: نقش ICT در مدیریت مصرف انرژی، کاهش آلودگی، مدیریت زباله، آموزش و امنیت شهری و همچنین افزایش اشتغال بسیار مهم است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ بهمن

اگر از فروشنده‌های بزرگ و سرشناس در مورد علل موفقیتشان سؤال بپرسید قطعاً در کنار کیفیت کالاهای ارائه‌ شده از انجام تبلیغات جذاب و متنوع نیز سخن خواهند گفت. بر کسی پوشیده نیست که انجام تبلیغ مناسب در مورد یک کالا بر روی میزان فروش و کسب درآمد تأثیر مستقیم و بالایی دارد. فضای مجازی نیز با توجه به قابلیت‌های بالایی که دارد از جمله کم کردن هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان زمینه را برای سهولت انجام تبلیغات فراهم آورده است، بنابراین تعجبی ندارد که این روزها شاهد رشد تبلیغات گوناگون و رنگارنگ در فضای مجازی و به‌ خصوص شبکه‌های اجتماعی باشیم. اما نکته اینجاست که برخی از افراد سودجو و کلاه‌بردار با سوء استفاده از ظرفیت تبلیغاتی فضای سایبر نه به دنبال فروش کالا و محصول خود بلکه به دنبال سوء استفاده و کلاه‌برداری از کاربران در این فضا هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۳ بهمن

به گزارش مهر، این گردهمایی توسط سازمان فضایی ایران و با هدف ایجاد شبکه‌ی اقتصادی بین تعریف کنندگان نیاز فضایی شامل صنایع، ارگان‌های حاکمیتی و خدمت‌رسان و برآورده‌کنندگان نیاز شامل مجریان پروژه‌های ماهواره‌ای، شرکت‌های دانش بنیان و نوپا و محققان برگزار می‌شود.

ادامه مطلب