ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ دي

وزیر ارتباطات از کاهش ۴۰ درصدی مصرف دیتا و افزایش ۳۵ درصدی مکالمات در زمان وقوع زلزله در تهران خبر داد.
محمد جواد آذری جهرمی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در زمینه‌ی افزایش ظرفیت شبکه اظهار کرد: شبکه‌ی تلفن همراه ۴ برابر ظرفیت حدود استاندارد تعریف شده خود را پاسخ گفته است و بیش از آن را نتوانسته است پاسخگو باشد و اگر بالاتر از این در نظر باشد، در کمیته‌ی بحران وزارت ارتباطات بررسی خوهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ دي

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از گسترش و ارتقای کیفی شبکه‌ی زیر ساخت در شش ماه آینده خبر داد و گفت: مهم‌تر از توسعه و ظرفیت شبکه، پایداری آن است.
جلسه‌ی هم‌اندیشی مدیران شرکت ارتباطات زیر ساخت، با حضور مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت، معاونان، مدیران ستادی و مدیران استانی این شرکت، برگزار شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ دي

Huawei اعلام کرد موافقت استراتژیکی را با غول موتور جستجوی چینی، Baidu برای ساخت اکوسیستم هوش مصنوعی موبایل امضا کرد. Huawei گفت: این توافقنامه‌ی همکاری استراتژیک پلتفرم‌های فناوری، خدمات اینترنت و اکوسیستم‌های محتوای AI را پوشش می‌دهد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ دي

Instagram در ماه‌های اخیر به طور پیوسته قابلیت پیام‌رسانی مستقیم (Direct Messaging) خود را ارتقا داده است، زیرا شروع به استفاده از ایده‌ی جداسازی پیام‌رسانی به طور مستقیم کرده است، در واقع به شکل اپلیکیشنی مجزا.
در میان ترفندها و ایده‌های اخیر آن، گزینه‌ای برای تکرار پیام‌های تصویری و ویدئویی بود که ماه گذشته اضافه شد، همچنین پیشرفت‌های قبلی مانند پشتیبانی از لینک‌های وب و جهات متفاوت عکاسی. و حالا Instagram تغییری دیگر را عرضه می‌کند – کاربران می‌توانند به طور خصوصی از طریق پیام مستقیم، ویدئوهای لایو ارسال کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ دي

دادگاهی در آمریکا تحریم‌هایی برضد Apple به خاطر تاخیر در ارائه‌ی اسناد در پرونده‌ی دعوی کمیسیون تجاری فدرال FTC در نظر گرفت که در آن Qualcomm را متهم به اجبار سازنده‌ی iPhone برای استفاده از تراشه‌هایش به طور انحصاری می‌کرد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ دي

ادوارد اسنودن، یکی از کارمندان سابق سیا، برنامه‌ای را ارائه کرده است که می‌تواند یک گوشی هوشمند را به یک دستگاه جاسوسی تبدیل کند. نرم‌افزار Haven تحت سیستم‌عامل اندروید، توسعه داده‌شده و طراح از روزنامه‌نگاران خواسته که برنامه را تست کنند.

ادامه مطلب