ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲ دي

همراه اول اعلام کرد مکالمه‌ی تلفنی بر بستر وای‌فای (وای‌فای کالینگ) که پیش از این به صورت پایلوت راه‌اندازی شده بود، به صورت تجاری و رسمی در کشور راه‌اندازی شد.
این سرویس با نام «تلفای» خدمتی است که از سوی همراه اول در کشور ارایه شده است. با استفاده از آن، مشترکین همراه اول نیازی به پوشش شبکه‌ی تلفن همراه برای برقراری تماس نخواهند داشت، بلکه تنها با دریافت و نصب اپلیکیشن تلفای، فعال‌سازی سرویس و اتصال به هر شبکه‌ی وای‌فای می‌توانند مکالمه کنند و برای این کار نیازی به استفاده از هیچ اپلیکیشن واسط دیگری ندارند. همراه اول در پیاده‌روی اربعین امسال این سرویس را برای زائرین ارائه کرده بود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲ دي

روز چهارشنبه Apple به این موضوع اذعان کرد که چرا مدتی طولانی است که برخی کاربران به آن مضنون هستند: این مربوط می‌شود به کم شدن و افت عملکرد iPhoneهای قدیمی.
بر اساس شواهد، منتقدان در گذشته شرکت را به کند و آهسته کردن کارایی تلفن‌های همراه متهم کردند تا با این کار، کاربران مجبور به ارتقا گوشی‌ها‌ی‌شان به جدیدترین مدل‌ها شوند. در حالیکه Apple روز چهارشنبه اعلام کرد، شرکت برای جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی تلفن‌های قدیمی بر این کار تاکید داشته است. هر چند، این توجیه طرفداران خشمگین Apple را آرام نکرد، اما در هر صورت این بیانیه‌ی شرکت تئوری‌های توطئه‌ی آن را بر ملا می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲ دي

Xiaomi، سازنده‌ی چینی گوشی‌های هوشمند به سرمایه‌گذاران نوید افزایش بیش از 18 درصدی اهداف درآدی سالانه را داد. منابع مطلع با موضوع به رویترز گفتند که این نشانه‌ای از بازگشت از رکودهای فروش در سال‌های اخیر است و موجب بازسازی کسب‌وکار شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱ دي

‌وزیر ارتباطات در پاسخ به اینکه چرا طرح رجیستری موبایل در سال‌های گذشته اجرا نشده، گفت: وزیران قبل بستر این مهم را فراهم کرده‌اند و ما در حال اجرای آن هستیم.
محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه‌ی جلسه‌ی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که امروز در استانداری برگزار شد، گفت: مجموعه‌ی اقتصادی پیام از اهمیت بالایی برخوردار است، از همین رو این منطقه‌ی ویژه بنا بر برنامه‌ی ستاد اقتصاد مقاومتی بنا است به یکی از کریدورهای اصلی توسعه‌ی فناوری اطلاعات تبدیل شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱ دي

به گزارش تماس‌نیوز، محمد احمدی معاون فنی و بازرگانی جدید مدیرعامل شرکت ملی پست در تشریح اهداف و برنامه‌های خود گفت: در حال حاضر در بهره‌وری سازمانی اختلاف زیادی بین شرکت ملی پست و سایر زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات وجود دارد که امیدوارم با تغییر دیدگاه‌ها و با توجه به ظرفیت بالای شبکه‌ی پستی به ویژه در بخش نیروی انسانی، به بهبود بهره‌وری نایل آییم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱ دي

در حالی که اجرای رجیستری گوشی‌های موبایل وارد فاز دوم و برخورد با گوشی‌ها و تبلت‌های اپل آغاز شده است، تکلیف گوشی‌های مسافری هنوز مشخص نیست.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا، طرح رجیستری از چهاردهم آذر ماه با اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تصمیم کارگروه ساماندهی و مقابله با تلفن همراه وارد اجرا شد.
این مرحله از اجرا، تمام مدل‌های گوشی و تبلت آیفون را شامل می‌شود و براساس اعلام اولیه قرار بود طی چند هفته، سایر مدل‌های گوشی و تبلت را نیز اعمال قانون کند.

ادامه مطلب