ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ آذر

به گزارش ایسنا پیاده‌سازی شبکه‌ی سیار LTE به صورت کاملا نرم‌افزاری جهت ایجاد شبکه‌ی خصوصی و بستر تست نسل پنجم، توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات انجام شد.
به گزارش روابط عمومي پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات، در ادامه‌ی فعالیت‌های مرتبط با 5G و جهت فراهم نمودن ایجاد بستر ارتباطی برای تست سرویس و قابلیت‌های 5G، پژوهشگران اين پژوهشگاه موفق شدند شبکه‌ی کامل LTE متشکل ازEPC و eNB را به‌ صورت نرم‌افزاری پیاده‌سازی نمايند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ آذر

افزونه‌ی غیر معمولی که Looking Glass نام دارد از هفته‌ی گذشته بر روی Firefox برخی از کاربران شروع به کار کرد – حتی با وجود اینکه فرد اجازه‌ی نصب آن را به مرورگر نداده بود. با توجه به ماهیت نامفهوم و توصیف غیر معمولی از این برنامه که مدام می‌گوید: "حقیقت من متفاوت از شماست"، مردم به شبکه‌های اجتماعی مراجعه کردند تا از دیگر کاربران و نگرانی‌هاشان در این مورد بپرسند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ آذر

به تازگی محققان توکیو یک پلیمر جدید کشف کرده‌اند که ممکن است بتواند خود را تعمیر کند. این اتفاق به طور بالقوه منجر به راه‌اندازی آینده‌ای از صفحه‌نمایش تلفن‌های هوشمند خود ترمیم می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ آذر

رویترز گزارش می‌کند این شرکت نروژی که به خاطر مرورگر وب خود شناخته شده است، برند خود را به Otello Corporation تغییر می‌دهد. این شرکت می‌گوید تمایل به تغییر نگارش گزارش سهام خود در بورس اسلو دارد. این حرکت شاید به این دلیل است که Opera Software ASA یا همان Otello Corporation قصد دارد خود را از کسب و کار مرورگرش مجزا سازد، چرا که Opera در سال 2016 این بخش از تجارت خود را به گروهی از سرمایه‌گذاران چینی فروخت.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ آذر

Samsung رسما از گوشی ‌های هوشمند Galaxy A8 و A8 + رونمایی کرد. این گوشی هوشمند در گروه گوشی های میان رده در بازار جای خواهد گرفت. این کهکشان جدید از سامسونگ، نمونه‌ی مقرون به صرفه از محصول Galaxy S8 می‌باشد و برای طرفدارانی در نظر گرفته شده که نمی خواهند و یا نمی‌توانند هزینه ای برای خریداری پرچمدار این کمپانی اختصاص دهند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ آذر

پلیس آلمان پس از سوظن به شکل گیری یک حمله‌ی تروریستی، توانست پیام رسان تلگرام را هک کند. برای توسعه‌ی چنین نرم افزاری، آلمان مجبور به صرف میلیون ها دلار شده است. مجریان قانون در کشورهای مختلف، بر این عقیده اند که مدت زمان طولانی است که مجرمان و تروریست ها با استفاده از این پیام رسان ها عملیات غیرقانونی و تروریستی خود را طرح ریزی می‌کنند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ آذر

برخی از تحلیلگران می‌گویند در سال 2018، پردازنده‌های 10 نانومتری برای تلفن‌های همراه با استقبال فراوانی روبرو خواهند شد. با این حال Apple قصد دارد تا تراشه های کوچکتر و در عین حال قدرتمند تری را تولید نماید.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۹ آذر

برمبنای اهداف مد نظر در برنامه ی ششم توسعه، حداقل ۸۰ درصد خانوار ایرانی تا پایان سال ۹۹ به اینترنت پر سرعت دسترسی خواهند داشت و متوسط سرعت اینترنت به ۲۰ مگابیت برثانیه می‌رسد.
به گزارش مهر، براساس برنامه ی کلان اعلام شده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت که تصویری کلی از بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را تا پایان سال ۹۹ ترسیم می کند، افزایش ترانزیت بین الملل، افزایش پهنای باند اینترنت، افزایش دسترسی به خدمات پهن باند و افزایش متوسط سرعت اینترنت در دستور کار قرار گرفته است.

ادامه مطلب