ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ آذر

کمیسیون ICT اتاق بازرگانی وضعیت و میزان بودجه‌ی اختصاص یافته به حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه‌ی پیشنهادی بودجه‌ی سال ۹۷ را بررسی کرد.
کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی با حضور تشکل‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات و نمایندگانی از وزارت ارتباطات، وزارت فرهنگ، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت به بررسی چندوچون میزان بودجه‌ی اختصاص یافته به حوزه‌ی فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۷ پرداخت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ آذر

به گزارش خبرنگار تماس‌نیوز، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه اپراتورهای ثابت در مرحله دایر کردن سرویس‌های خود موظف هستند تا ظرفیت استفاده از خط مشتری را به وی اعلام کنند، گفت: اپراتور نمی‌تواند روی خطی که بیشتر از 2 مگابیت بر ثانیه ظرفیت دارد خط 6 مگابیت بر ثانیه ارایه دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ آذر

اداره‌ی بهداشت عمومی کالیفرنیا (CDPH) در هفته‌ی جاری هشداری درباره‌ی مخاطرات تشعشعات تلفن همراه منتشر کرد. بله، چیزی که همه‌ی ما به آن معتاد هستیم و به نظر نمی‌رسد قصد کنار گذاشتن آن را داشته باشیم و حالا کالیفرنیا راهنمایی‌هایی برای حفاظت عمومی دارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ آذر

Facebook قابلیت جدیدی را راه‌اندازی می‌کند که طراحی شده تا به کاربران امکان کنترل بیشتری را بر محتواهایی که آن‌ها در News Feed خود می‌بینند، داشته باشند. این گزینه که از طریق منوی کشویی بالای سمت راست در هر پستی در دسترس قرار می‌گیرد، محتواهایی از جانب افراد، گروه‌ها و صفحات را برای مدت 30 روز mute می‌کند. این ویژگی جدید می‌تواند به عنوان راه حلی برای محو کردن مطالبی باشد که فرد نمی‌خواهد ببیند، آن هم بدون نیاز به دنبال نکردن یا خارج کردن فردی از جمع دوستان.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ آذر

Alphabet X، شرکتی که قبلا Google X نامیده می‌شد، در حال کار با اپراتور مخابراتی در ایالت آندراپرادش هند، با جمعیت 50 میلیون نفر است. هدف آن هم استفاده از ارتباطات اپتیکال فضای آزاد (FSOC) است، فناوری که از پرتوهای نور برای ارائه‌ی اتصال با سرعت و کیفیت بالا در فواصل طولانی استفاده می‌کند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ آذر

به گزارش پرتال خبری مخابرات ایران، معاون مخابرات ایران درباره ی تعرفه‌های جدید مخابرات برای اینترنت ثابت گفت: فروش جدید شرکت مخابرات براساس تعرفه‌های جدید بوده و فروش بسته ی قدیمی ممنوع است. البته هرکس قرارداد قبلی را داشته باشد، تا زمان سررسید قرارداد پابرجاست اما حداکثر قراردادها یک ساله است و اگر زمان قرارداد تمام شود، باید بسته ی جدید خریداری کند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ آذر

به تازگی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که تصویر یک شی ناشناخته در حال پرواز را نزدیک به هواپیما نشان می‌دهد. این ویدئو توسط یکی از مسافران هواپیما ضبط شده است. به گفته‌ی منابع، این ویدیو بر فراز ابرهای شهر کنت در انگلستان فیلمبرداری شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ آذر

دانشمند مشهور جهان، اسحاق نیوتن در محاسبات خود نوشته است پایان جهان مصادف با برخورد سیاره ی نیبیرو یا همان سیاره ی ایکس به کره‌‌ی زمین خواهد بود. بر اساس محاسباتی که دانشمندان فیزیک در سال 1704 انجام داده اند بقای انسان تا سال 2060 بر روی کره‌ی زمین ممکن خواهد بود یعنی 1260سال پس از تاسیس امپراتوری رم باستان!

ادامه مطلب