نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

DeepMind بخشی از شرکت گوگل که بر پیشرفت تحقیقات هوش مصنوعی متمرکز است، امروز نسخه‌ی جدیدی از برنامه‌ی AlphaGo را معرفی کرد که گیم را تنها با بازی کردن با خودش می‌آموزد. این سیستم که AlphaGo Zero نامیده می‌شود از طریق یادگیری از خروجی‌های به دست آمده از گیم‌هایی که با خود بازی می‌کند، کار می‌کند و از فناوری یادگیری ماشینی استفاده می‌کند که یادگیری تقویتی نامیده می‌شود.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

برای رقابت با دستگاه‌هایی همچون Google Assistant و Amazon Alexa، سامسونگ هم نسخه‌ی خود از یک دستیار صدای هوشمند با نام Bixby را دارد که امکان کار با دستگاه‌های زیادی با آن امکان‌پذیر است. سامسونگ همچنین نیاز دارد تا Bixby را از نظر عملکرد به سطح رقبایش برساند، این چالشی است که سامسونگ از زمان راه‌اندازی دستیار صوتی هوشمند خود با آن مواجه است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

پانزده ماه پس از ترک Nest Labs، سازنده‌ی ترموستات‌های دیجیتال و آشکارسازهای دود که Fadell آن را تاسیس کرده بود و در سال 2015 با مبلغ ۳/۲ میلیارد دلار به گوگل فروخته بود، حالا قصد ایجاد شرکت سرمایه گذاری و مشاوره با نام Future Shape است که با مهندسین و دانشمندان کار می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

به تازگی ویدئوی جدیدی در رابطه با پروژه‌ی تیتان کمپانی Apple منتشر شده است. این ویدئو در صفحه ی کاربری Twitter مک آلیستر هیگنز، بنیانگذار استارتاپ تولید ماشین های هوشمند بدون سرنشین Voyage، به اشتراک گذاشته شده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

کمپانی Microsoft رسما از Surface Book 2 رونمایی کرد. طبق برآوردهای اولیه، "نوت بوک" جدید بسیار قدرتمندتر از MacBook Pro خواهد بود. این مدل دارای صفحه نمایش 13.5 اینچی با رزولوشن 3000×2000 پیکسل است. البته مدل 15 اینچی نیز دارای رزولوشن 2140×3240 پیکسل می‌باشد.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

یکی از مشکلاتی که بیش از همه برای کاربران Windows 10 دردسرساز است، اخطار نصب گاه و بیگاه برنامه هایی است که برای دانلود به کاربر پیشنهاد می‌شود. کارشناسان می‌گویند، آسان ترین راه برای خلاص شدن از تبلیغات مزاحم، خاموش کردن نصب خودکار برنامه های تبلیغاتی در Windows 10 است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

به گزارش خبرگذاری مهر، حسین فلاح جوشقانی در حاشیه ی نمایشگاه تلکام با اشاره به افزایش استفاده ی مردم از شبکه های اجتماعی اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم پیامک ها در شبکه های اجتماعی میزان درآمد اپراتورها در حوزه ی پیامک از ۷ درصد به ۳ درصد و در حوزه ی مکالمه از ۱۷ درصد به ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

امروزه تلفن‌های همراه هوشمند، همگانی‌ترین ابزار رایانه‌ای و ارتباطی است، به‌نحوی‌ که تقریباً همه‌ی افراد لااقل یک گوشی تلفن همراه را با خود دارند. گوشی‌های تلفنی همراه در سال‌های گذشته از یک گوشی صرف به رایانه‌ای با امکانات فراوان ارتباطی در اندازه‌ای کوچک تبدیل‌ شده‌اند.

ادامه مطلب