ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

به گزارش اداره‌ی کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول به عنوان اپراتور پیشگام در صنعت اینترنت چیزها و شهر هوشمند، با امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت اریکسون در خصوص همکاری مشترک با این شرکت، گام بزرگی را در جهت تحقق هر چه سریع‌تر فناوری‌های مبتنی بر اینترنت اشیا برداشته است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

به گزارش ایسنا، یک کارشناس بانکداری الکترونیکی با اشاره به صحبت‌های وزیر ارتباطات مبنی بر ضرورت تجمیع همه‌ی کارت‌ها در یک کارت، این اتفاق را مستلزم هم‌افزایی بانک‌ها و سازمان‌ها دانست.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

به گزارش ایسنا معاون شرکت مخابرات ایران با تاکید بر لزوم اصلاح نظام تعرفه‌گذاری در خدمات ارتباطی گفت: باید متناسب با تورم و سود منطقی اپراتور آبونمانی برای تلفن ثابت در نظر گرفته شود همچنین در حوزه‌ی اینترنت مشترکین باید با پرداخت هزینه‌ی ثابت از خدمات مختلف بهره ببرند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

مطابق گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد که سرویس استریم موسیقی SoundCloud از ساعاتی پیش در ایران رفع فیلتر شده است. در حال حاضر می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این سرویس، بدون نیاز به ابزار تغییر دهنده‌ی آی پی در آن ثبت نام کرده و از مزایای آن استفاده کنید.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

به گزارش رویترز، BlackBerry Ltd اعلام کرد یک قرارداد صدور مجوز با سازنده‌ی هندست‌های ارزان‌قیمت اندرویدی با نام BLU Products Inc داشته است که درآمد را برای این شرکت تکرار می‌کند و به اختلافات قانونی درمورد پتنت‌ها که گوگل از ایالات متحده‌ی آمریکا درخواست لغو آن‌ها را کرده، پایان می‌دهد. BlackBerry جزئیات بیشتری از شرایط مالی این معاهده را فاش نکرد، اما سهام آن پس از این خبر اندکی تغییر کرد و در اوایل صبح روز پنج‌شنبه در مبادلات Nasdap، به میزان ۰/۵ درصد افزایش داشته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

گزارش جدید بر روی اقتباس و استفاده از به اشتراک‌گذاری ماشین نشان می‌دهد که خدماتی همچون Uber و Lyft مسافران را از حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به طور کامل دور کرده است. تحقیق موسسه‌ی مطالعات حمل‌ونقل UC Davic اولین مطالعه‌ای است که با داده‌هایی از شهرهای مهم سراسر آمریکا درباره‌ی به اشتراک گذاری خودرو و اثرات آن در تصمیم‌گیری‌های سفر انجام گرفته است. این خدمات همانند Uber و Lyft به وضوح در حال شکل دادن نحوه‌ی جابجایی مردم در شهرهای مهم هستند.

ادامه مطلب