گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

به گزارش ایتنا، فایروال یا دیواره ی آتش یک برنامه و یا دستگاه سخت افزاری است که با تمرکز بر روی شبکه و اتصال اینترنت، تسهیلات لازم در جهت عدم دستیابی کاربران غیرمجاز به شبکه و یا کامپیوتر شما را ارائه می‌کند.
در سالیان اخیر و به موازات رشد چشمگیر استفاده از اینترنت خصوصا توسط کاربران خانگی مشاهده شده که به محض شیوع یک ویروس و یا کرم جدید، اغلب قربانیان را کاربرانی تشکیل می‌دهند که فاقد مهارت‌های لازم در جهت استفاده ی ایمن از اینترنت بوده و دارای یک سطح حفاظتی مناسب نیستند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

گوشی هوشمند OnePlus 5T قرار است در تاریخ 5 نوامبر در چین، رونمایی شود. کمپانی OnePlus به تولید گوشی های مقرون به صرفه ی بدون فریم 5T ادامه خواهد داد. بنا به ادعای توسعه دهندگان کمپانی، محصول OnePlus 5T، عصر جدیدی از تولیدات کمپانی را رقم خواهد زد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آزادسازی و کاهش مداخله در نظام تعرفه را یکی از برنامه های رگولاتوری برای تحرک تقاضا و افزایش حجم این بازار عنوان کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

همراه اول همزمان با برگزاری نمایشگاه تلکام از سرویس شماره‌ی مجازی خود برای نخستین‌بار در کشور رونمایی کرد.
به گزارش اداره‌ی کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سرویس شماره‌ی مجازی از خدمات کاربردی همراه اول است. این راهکار مشترکین را قادر می‌سازد تا در حین استفاده از اپلیکیشن‌های اینترنتی، حریم شخصی خود را حفظ کرده و به جای استفاده از شماره تلفن شخصی خود برای برقراری تماس، از شماره‌ی موقت مجازی که برای تماس به آن‌ها اختصاص می‌یابد بهره‌مند شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

به گزارش تماس‌نیوز، ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در پنل تخصصی اقتصاد دیجیتالی که روز دوشنبه با حضور وزیر ارتباطات در نمایشگاه تلکام برگزار شد، با بیان اینکه هنوز بانک‌های مرکزی کشورهای دیگر به دلیل به ثبات نرسیدن پول‌های رمزنگاری شده‌ای چون بیتکوین به اجماع نظری نرسیده‌اند، گفت: این سیاست‌ها گاهی بر حمایت و گاهی بر طرد این پول‌ها منجر می‌گردد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

به گزارش تماس‌نیوز، برات قنبری رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه تلکام با بیان اینکه از دوره‌ی آنالوگ و دیجیتال وارد دوره‌ی IP شده‌ایم و برای زنده ماندن در این فضا نیازمند تغییر و تحولات در کل شبکه هستیم، گفت: اگر زیرساخت‌های مخابرات وجود نداشته باشد امکان توسعه و حرکت به سمت تغییر و تحولات فناورانه‌ی جهانی نخواهیم داشت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

بانک مرکزی در تاریخ ۱۵ مهرماه ضوابط اجرایی فعالیت پرداخت یاران و پذیرندگان پشتیبانی شده در نظام پرداخت کشور را منتشر کرد که در واقع با صدور این بخشنامه به فعالیت فین‌تک‌ها در کشور رسمیت بخشید.

ادامه مطلب