کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۹ مهر

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، سهام کمپانی Apple به میزان 1.5٪ کاهش یافته است. به گفته‌ی کارشناسان دلیل کاهش این شایعات تقاضای کم برای عرضه‌ی Apple و همچنین ثبت سفارشات محدود از جانب کاربران این نسخه در کوپرتینو بوده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۹ مهر

کمپانی کره جنوبی سامسونگ تولید کننده ی جدیدترین گجهت ها در عرصه‌ی تکنولوژی به تازگی از دوربین فیلمبرداری 360 درجه‌ی Samsung 360 Round با قابلیت عکسبرداری 360 درجه با وضوح تصویری 4K و مجهز به 17 لنز رونمایی کرد. این محصول در اکتبر 2017 در دسترس کاربران ایالات متحده خواهد بود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۹ مهر

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین پست تلگرامی خود در مورد کسر شدن هزینه‌ی ارسال پیامک به سامانه ی 195 نوشته است: "گزارشی از دوستان در خصوص اخذ هزینه از پیامکهای ارسالی به شماره ی صد و نود و پنج دریافت کردم و پس از بررسی متوجه صحت گزارش شدم” وی افزود: متاسفانه به دلیل پیکربندی اشتباه در سامانه این هزینه کسر می‌شد. بنابر اعلام اپراتورهای اول و دوم از ساعت یازده شب گذشته این ایراد برطرف و هزینه‌های کسر شده طی چند روز آینده عودت داده خواهد شد. ایراد در اپراتور سوم هم تا فردا حل خواهد شد. از دوستانی که پیگیر بودند و اشکال موجود را منعکس کردند صمیمانه تشکر می‌کنم.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

همان‌طور که شرکت‌هایی چون Apple، Samsung و Google در تلاش برای ایجاد کیفیت بالای ضبط تصویر در گوشی‌های هوشمند خود می‌باشند، هر کدام از محصولات این شرکت‌ها دارای برآمدگی لنز هستند. اگر هم نباشند، سازنده با افزایش قطر دستگاه، آن برآمدگی را پوشانده است. موردی که در گوشی‌های iPhone 8 و Pixel 2 شاهد آن هستیم.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

Tesla چندان با فراخوان عمومی محصولاتش بیگانه نیست. این شرکت پیش‌تر در سال ۲۰۱۵ به ۹۰ هزار دارنده‌ی خودروی Model S sedan خود احتمال وجود ایراد در کمربند ایمنی را هشدار داده بود. همچنین در موردی دیگر در سال ۲۰۱۶، این شرکت دستور به فراخوانی ۲۷۰۰ خودرو به دلیل وجود ایراد در صندلی ردیف سوم خودروی Model X SUV را داده بود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

به تدریج شایعاتی در خصوص عرضه‌ی گوشی هوشمند مخصوص بازی‌خورها توسط Razer در حال قوت گرفتن است. Razer به تازگی از تیزری رونمایی کرده است که در آن خبر عرضه‌ی چنین محصولی را تا ۱ نوامبر تایید می‌نماید.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

مدت زمان زیادی نگذشت که سرانجام BlackBerry گوشی Motion خود را معرفی ساخت. همان‌طور که انتظار می‌رفت این محصول بدون صفحه‌کلید می‌باشد. اما همچنان با گوشی میان‌رده‌ای مواجه هستیم که دارای پردازنده‌ی Snapdragon 625، رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایتی می‌باشد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر

شرکت غول تکنولوژی چینی Baidu در نظر دارد تا سال ۲۰۲۱ وارد حوزه‌ی کسب‌وکار وسایل نقلیه‌ی خودران گردد. به نظر می‌رسد این امر نیز از طریق همکاری این شرکت با گروه BAIC صورت می‌پذیرد. BAIC شرکت خودروساز چینی است که بخش ساخت وسايل نقلیه‌ی خودران این پروژه‌ی مشترک را بر عهده خواهد داشت.

ادامه مطلب