ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

به گزارش تماس‌نیوز، ناصرحکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در پنل اقتصاد دیجیتالی که روز دوشنبه در نمایشگاه تلکام برگزار شد، با اشاره به تولید حجم بالایی از داده در سیستم‌های پرداخت گفت: داده‌های تولید شده دارای ارزش است و در تمام این مدت ما حسرت به دل ماندیم که کسی پیشنهادی بدهد تا این داده‌ها را به پول تبدیل کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

به گزارش تماس‌نیوز، هادی سجادی، معاون امنیت تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه امسال 300 مورد فیشینگ را در رصد فضای مجازی کشف کردیم و وقتی به مرحله‌ی جرم رسید موضوع را به پلیس فتا فرستادیم، گفت: فیشینگ یک نوع کلاهبرداری است که کاربر به صفحه‌ای ارجاع داده می‌شود که همچون صفحات بانک برای پرداخت طراحی شده که در این صفحه علاوه بر گرفتن همه‌ی اطلاعات کاربر از جمله رمز دوم، پرداخت صورت می‌گیرد. با این تفاوت آدرس یا URL بالای صفحه چیز دیگری غیر از آدرس سایت بانک است که بعضا این صفحات قلابی بعد از دریافت اطلاعات و دریافت پول کاربر به سایت بانک نیز بر می‌گردد تا شک برانگیز نشود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی تولید گوشی‌های تلفن همراه از سوی برندهای معروف در داخل کشور گفت: مذاکرات صورت گرفته است و منتظر پیشنهادات شرکت‌ها هستیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

رییس هیات‌مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه با تغییر شیوه‌ی خدمات امیدواریم گشایشی در درآمدهای مخابرات ایجاد شود از تهیه‌ی پیشنهاد چند بسته‌ی خدمات مخابراتی به جای تمرکز بر تغییر نرخ مکالمه خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ظرفیت‌سازی شرکت مخابرات ایران در حوزه‌ی فیبرنوری FTTH که در دو سال اخیر انجام شد، یک رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

به گزارش رویترز، شرکت بین‌المللی تجارت ماشین آلات (IBM.N) به سمت کسب‌وکارهای جدیدتر همچون رایانش ابری و خدمات امنیتی تغییر مسیر داد که این‌ها به شرکت کمک کرد تخمین‌های مالی سه ماهه‌ی تحلیلگران را بشکند و این فناوری اثر مهمی بر روی رشد فروش پس از نزدیک به شش سال از افول آن داشت.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

در نهایت سخت‌افزار Intel برای سرعت بخشیدن به محاسبات هوش مصنوعی در راه رسیدن به مشتریان است. روز جاری این شرکت اعلام کرد که نسل اول پردازنده‌ی شبکه‌ی عصبی آن با عنوان "Lake Crest"، به زودی با مجموعه‌ای کوچک از شرکا راه‌اندازی می‌شود تا به آن‌ها برای شدت بخشیدن به کار یادگیری ماشین که می‌توانند انجام دهند، کمک کند. پردازنده‌های NNP با هدف پاسخ‌دهی سریع به محاسبات ریاضی طراحی شد‌ه‌اند تا عملیات هوش مصنوعی، به خصوص شبکه‌های عصبی را پشتیبانی کنند. شبکه‌های عصبی در حال حاضر شاخه‌ی محبوبی از یادگیری ماشین هستند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۷ مهر

مایکروسافت اولین‌بار در سال گذشته لپ‌تاپ‌های Windows ARM خود را عرضه کرد. این دستگاه‌های جدید با پردازنده‌ی Qualcomm Snapdragon 835 کار می‌کند و به لطف شبیه ساز Windows 10، قابلیت پشتیبانی از برنامه های قدیمی‌تر دسکتاپ را هم دارد.

ادامه مطلب