ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ شهريور

به گزارش ایسنا سرانه‌ی دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت طی چهار سال گذشته از رشد ۳۵ برابری برخوردار و به ۳۵ کیلوبیت بر ثانیه رسیده است.
طبق آمار ارائه شده توسط سامانه‌ی مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور، اقدامات انجام شده در چهار سال گذشته در حوزه‌ی توسعه‌ی دسترسی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات باعث شده تا ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه به ۱۰۱.۰۵ درصد و تعداد مشترکین پهن‌باند سیار نیز تا پایان آذرماه سال ۱۳۹۵ به بیش از ۲۷ میلیون نفر برسد. همچنین سرانه‌ی دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت طی چهار سال گذشته از رشد ۳۵ برابری برخوردار و به ۳۵ کیلوبیت بر ثانیه رسیده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ شهريور

به گزارش مهر تعداد فروشگاه‌های اینترنتی که اقدام به اخذ نماد اعتماد از مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی وزارت صنعت کرده‌اند به ۲۵ هزار فروشگاه رسید.
طبق گزارش‌های منتشر شده تا اردیبهشت امسال، تعداد فروشگاه‌های اینترنتی که اقدام به اخذ نماد اعتماد از مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی وزارت صنعت کرده‌اند از ۷ هزار فروشگاه به بیش از ۲۵ هزار فروشگاه رسیده است و هم اکنون این تعداد فروشگاه در حوزه خرید و فروش اینترنتی و آنلاین در کشور فعال هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ شهريور

Rovio متعلق به فنلاند، امروز بازه‌ی قیمتی برای عرضه‌ی عمومی سهام اولیه‌ی خود را اعلام کرد که شرکت را بین 926 میلیون تا ۱/۰۷ میلیارد دلار ارزش‌گذاری می‌رساند. این شرکت اعلام کرد 36 میلیون دلار سهام جدید را در محدوده‌ی قیمتی بین ۱۰/۲۳ تا ۱۳/۷۲ دلار برای هر سهم منتشر خواهد کرد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ شهريور

با توجه به اطلاعاتی که امروز در برد گواهینامه‌ی ارتباطات رسمی چین منتشر شده، مدل‌های جدید iPhone 8 و 8+ نسبت به مدل‌های قبل از خود، iPhone 7 و 7+ باتری‌هایی کوچک‌تر دارند. همانطور که در TENAA آمده و توسط انتشار دهند‌ه‌ی اخبار تلفن‌همراه Steve Hemmerstoffer در توئیتی برجسته شده بود، نشان دادند که iPhone 8 دارای باتری 1821 و iPhone 8+ باتری 2675 میلی‌آمپر بر ساعت می‌باشند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ شهريور

در حدود ساعت ۷:۳۱ دقیقه‌ی صبح ۱۵ سپتامبر به وقت شرق آمریکا، سفینه‌ی فضایی Cassini-Huygens از یکدیگر تجزیه و در زحل سقوط آزاد کرد. این سفینه نخستین شی ساخت بشر بوده که سطح دومین سیاره‌ی بزرگ منظومه شمسی را لمس کرده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ شهريور

برنامه‌ی بخش وسایل نقلیه‌ی خودران Alphabet بر کسی پوشیده نیست. این بخش از شرکت که پیش‌تر توسط Google و با نام Waymo شناخته می‌شد، به منظور گسترش اهدافش به نظر می‌رسد قصد سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری بر روی Lyft داشته باشد.

ادامه مطلب