گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۴ تير

Google میل به تملک یک صندلی در هیأت مدیره‌ی Bluetooth SIG دارد. Bluetooth SIG یک سازمان غیر انتفاعی است که از سال 1998 توسعه‌ی استانداردهای بلوتوث را نظارت می‌کند. اعضای بنیانگذار آن شامل نمایندگانی از Nokia، Toshiba، IBM، Iintel و Ericsson هستند، هر چند 400 عضو تا پایان سال اول به آن پیوستند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۴ تير

Facebook تائید کرد آزمایش برنامه‌ی ساخت GIF جدیدی را در ویژگی دوربین اپلیکیشن اصلی موبایل Facebook آغاز کرده است. این ویژگی که با تپ کردن یک دکمه در بالای صفحه در دسترس است، به کاربر اجازه می‌دهد مقدار فیلمی را که می‌تواند، فیلمبرداری کند و سپس آن را در فرمت GIF در گالری عکس دستگاه خود ذخیره نماید و پس از آن این GIF را به حساب کاربری Facebook ارسال و یا به Facebook Story اضافه کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۴ تير

کمپانی Microsoft نرم افزار ویژه ی جدیدی را برای نابینایان توسعه داده است. نام Seeing AI برای این نرم افزار انتخاب شده که به معنی "دیدن همه چیز" است. این نرم افزار توسعه یافته بسیار مفید است و قدرت دید را برای نابینایان فراهم می‌کند. به عنوان مثال به نابینایان و کم بینایان اجازه می دهد تا مقدار اسکناس ها، پیام ها و حتی تفاوت افراد آشنا از غیر آشنا را تشخیص دهند. این نرم افزار می تواند اسکناس ها را بشمارد و کالا ها را به او معرفی کند. همچنین کاربر باید دوربین گوشی را به سمت اشخاص و سوژه‌های مختلف بگیرد تا اسامی به او اعلام شود.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۴ تير

کارشناسان موفق به تشخیص برنامه ی مخرب جدیدی شدند که تاکنون حدود 14 میلیون دستگاه تلفن همراه اندرویدی را آلوده کرده است. آنها معتقدند که سازندگان CopyCat، تنها در عرض دو ماه از قربانیان مبلغی در حدود 1.5 میلیون دلار سرقت کرده اند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۴ تير

دانشمندان در زمینه‌ی علم ژنتیک به خواص جدید و درمانی از برگ گیاه چای دست‌ یافته‌اند. به نظر می‌رسد این نوشیدنی محبوب در میان انسانهای کره‌ی زمین، ساختار DNA را تحت تاثیر قرار می دهد و به این وسیله فرد را از ابتلا به بسیاری از سرطان ها محافظت خواهد کرد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۳ تير

AMD جزئیات چندانی در خصوص پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای خود با نام Ryzen Threadripper، در هنگام معرفی آن در ماه می گذشته ارائه نکرده بود. اما حالا می‌توان در مورد این پردازنده بیشتر صحبت کرد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۳ تير

در آخرین به‌روزرسانی ارائه شده‌ی WhatsApp برخی امکانات جدید در این سرویس پیام‌رسان ارائه شده است. سال گذشته در حالی که کاربران تنها می‌توانستند فایل‌های PDF را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، اما حالا امکان اشتراک هرگونه فایلی فراهم شده است.

ادامه مطلب