سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۶ تير

دو فرد آشنا به این موضوع به رویترز اعلام کردند مأمورین تنظیم‌کننده‌ی قوانین اعتمادی اتحادیه‌ی اروپا در حال بررسی جریمه‌ی دیگری بر علیه Google و سیستم‌عامل اندروید هستند و به همین منظور هیأتی از کارشناسان را برای دومین‌بار در این مورد انتخاب کردند. با در نظر گرفتن اینکه این هیات با نتیجه‌گیری تیم اول موافق است، می‌تواند راه را برای اتحادیه‌ی اروپا برای صادر کردن یک تصمیم‌گیری بر علیه Alphabet Google (GOOGL.O) تا پایان سال هموار کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۶ تير

هدف کاهش ضایعات و بهبود اقتصاد اتحادیه‌ی اروپا با قابلیت تعمیر بیشتر است. پارلمان اروپا توصیه‌هایی را برای شرکت‌ها به منظور ساخت دستگاه‌هایی با قابلیت تعمیر آسان و حتی برچسب‌های نشان‌دهنده‌ی iFixit مانند بر روی آنان در نظر گرفته است. نماینده‌ی Green MP و نویسنده‌ی Pascal Durand نوشت: آن‌ها همچنین می‌خواهند باطری‌ها، LEDها و دیگر بخش‌های حیاتی قابل جدا شدن باشند و نه متصل به دستگاه‌ها، بنابراین نیاز نیست استفاده کنندگان وقتی باطری گوشی آن‌ها می‌شکند، خود گوشی را هم دور بیاندازند.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۶ تير

منبع WikiLeaks اسناد جدید در مورد جاسوسی سایبری سازمان سیا را به عنوان بخشی از اطلاعات کدگذاری شده تحت کد Vault 7 افشا کرد. اطلاعات منتشر شده به روش‌ها و ابزارهای استفاده شده در جاسوسی سایبری توسط این سازمان اشاره دارد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۶ تير

متخصصین امنیتی لابراتوار ضد ویروس Doctor Web، به کاربران در مورد کشف ویروس‌های تروجان در بازی‌های ارائه شده در فروشگاه Google Play هشدار دادند. بر این اساس آن‌ها اعلام کردند که برخی از بازی‌هایی که در این فروشگاه ارائه می‌شوند دارای پسوند ویروس تروجان Android.DownLoader.558.origin می‌باشند. یکی از بازی‌هایی که به این ویروس آلوده شده است، بازی محبوب و پرطرفدار BlazBlue است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۶ تير

با توجه به اطلاعات جدیدی که در وب سایت رسمی تولیدکننده‌ی معروف فناوری هوشمند تایوانی HTC منتشر شده، این شرکت به زودی یک نسخه‌ی جدید مینی از گوشی هوشمند U11 را رونمایی خواهد کرد. بر اساس خبر‌های به دست آمده گویا این محصول بسته به مشخصات فنی با قیمتی خدود 750 تا 850 دلار به فروش خواهد رسید.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۶ تير

کمپانی Nokia امروز به صورت کاملا غیر منتظره تصاویری از تبلت جدید خود با نام Mercury را در فضای مجازی به نمایش گذاشت. این تبلت با سیستم عامل Windows 8 کار خواهد کرد. مشکلات مالی این کمپانی سبب شد تا عرضه‌ی این محصول با تاخیر روبرو شود. توسعه دهندگان کمپانی عرضه‌ی این محصول را برای سال 2014 برنامه ریزی کرده بودند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۱۶ تير

کمپانی کره جنوبی Samsung، گوشی هوشمند جدید خود را با نام Galaxy J5 Pro تنها با قیمت 300 دلار به کاربران خود عرضه کرد. این محصول در حال حاضر تنها برای ساکنین تایلند در دسترس می باشد. از مشخصات فنی محصول Galaxy J5 Pro، می‌توان به پردازنده‌ی Exynos 7870 هشت هسته ای با فرکانس 1,6 گیگاهرتز و تراشه‌ی گرافیکی Mali-T830MP2 اشاره کرد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۵ تير

SoundCloud در مدت اخیر شرایط سختی را تجربه کرده است. این شرکت در همین راستا قصد دارد ۱۷۳ نفر از نیروهای خود را از کار بر کنار کند. این مقدار از تعدیل، در حدود ۴۰ درصد نیروی انسانی این شرکت را شامل می‌شود.

ادامه مطلب