موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۵ تير

یکی از دلایل محبوبیت بالای گوشی‌های Nokia استفاده از لنزهای شرکت آلمانی Zeiss در دوربین‌های گوشی‌های همراه آن بوده است. اگر گوشی شما N95 بوده و یا Lumia 1020، مطمئن بودید که اپتیک آن ناامیدتان نخواهد کرد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۵ تير

پردازنده‌های آینده بایستی با چالش کار با داده‌های عظیم روبه‌رو شوند، اما همگی آنان با مشکل بزرگ‌تری چون پهنای باند کندتر ارتباطی بین رم و پردازنده مواجه هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۵ تير

Lyft که تنها در ایالات متحده‌ی آمریکا حضور دارد به تازگی اعلام داشته است که روزانه به بیش از یک میلیون نفر سرویس‌رسانی می‌کند. این در حالی است که Uber چنین آماری را در دسامبر ۲۰۱۴ و آن هم در سطح جهانی ارائه کرده بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۵ تير

انتظار می‌رود سامسونگ بهترین درآمد فصل خود تاکنون را در سه ماهه‌ی دوم سال گزارش دهد و با رشد فروش تراشه‌های حافظه، برای اولین‌بار سامسونگ از Intel به عنوان بزرگترین سازنده‌ی نیمه‌هادی‌ها بر اساس درآمد پیشی بگیرد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۵ تير

بر طبق شایعات تازه منتشر شده توسط Bloomberg، اپل در تلاش است تا به طور کامل اسکنر اثر انگشت آزمایشی iPhone را به نفع تکنولوژی قفل گشای چهره حذف کند. این حرکت تغییر عمده‌ای فراتر از تشخیص هویت لمسی خواهد بود که در اواخر سال 2013 با معرفی گوشی 5S معرفی شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۵ تير

غول جستجوی چینی، Baidu یکی دیگر از تصاحب‌های خود برای ادامه‌ی حرکت رو به جلو در زمینه‌ی هوش مصنوعی را به دست آورد و این امر به خصوص کمک به جایگاه خود به عنوان پلتفرمی برای توسعه‌دهندگانی است که قصد ایجاد برنامه‌های شبیه‌ساز گفتگو و دیگر خدمات بر اساس تکنولوژی زبان طبیعی را دارند. Baidu استارتاپ پر سود Kitt.ai را خریداری کرد که چارچوبی برای ساخت و توسعه‌ی نرم‌افزار شبیه‌ساز چت و برنامه‌های مبتنی بر صدا در چندین سیستم‌عامل و دستگاه را توسعه داده است. این معامله به طور مستقیم توسط Baidu تائید شد، هر چند سخنگوی شرکت اعلام کرد شرایط مالی این قرارداد هنوز فاش نشده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۵ تير

دو برند تجاری متخصص در زمینه‌ی فناوری‌‌های تلفن همراه، Nokia و Xiaomi ، توافقی مبنی بر امکان استفاده‌ی مشترک از فناوری‌های یکدیگر در محصولاتشان را امضا کردند. بر اساس این قرارداد دسترسی به شبکه‌های نوری در ارتباطات و مسیریابی IP با استفاده از پردازنده‌های قدرتمند میسر خواهد‌ شد.

ادامه مطلب