گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۵ تير

برند مشهور جهانی Apple در نظر دارد تا کارخانه‌ی جدیدی را برای تولید مانیتور‌های جدید OLED خریداری نماید. بنابراین اساس کمپانی می‌تواند در این زمینه نیز با رقیب خود یعنی سامسونگ، رقابتی جدی را شروع کند و هر سال تعداد 30 هزار دستگاه از این محصول را به بازار عرضه نماید. آنچه که تاکنون مشخص شده این است که مدیران کمپانی Apple قصد دارند تا در آینده‌ای نزدیک مانیتور‌های OLED را در کارخانه‌ی جدید خود تولید نمایند.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۵ تير

استدیو Rebellionحدود 4 ماه پیش تمایل خود را برای ساخت سری دوم بازی Evil Genius 2 اعلام کرد و در حال حاضر مدیر این استودیو به این موضوع اشاره کرده است که توسعه دهندگان بازی سخت درگیر این پروژه هستند. به گفته ی جیسون کیگزلی، این کمپانی قصد ندارد بازی را به صورت رایگان ارائه کند، زیرا بازی از بودجه ی ملی تولید نخواهد شد و تمام مخارج آن به صورت خصوصی تامین شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۵ تير

مرورگر اینترنتی Google Chrome تا به حال از موضع خود عقب نشینی نکرده است. این مرورگر بارها و بارها توسط کاربران فضای مجازی به عنوان بهترین و راحت ترین مرورگر در شبکه های اینترنتی انتخاب شده است. تحلیلگران موسسه ی تحقیقاتی NetMarketShare به تازگی آمار جدیدی را از میزان محبوبیت مرورگرهای اینترنتی در جهان ارائه کرده اند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۵ تير

امروزه با بزرگتر شدن گوشی‌های هوشمند، یکی از مشکلات پیش روی کاربران تایپ کردن پیام تنها با نگه داشتن گوشی در یک دست است که به اندازه ی کافی هم مسئله ساز شده است. در حال حاضر کاربران iOS 11 به ویژگی جدیدی دسترسی خواهند یافت که این مشکل را در گوشی‌های iPhone با صفحه نمایش بزرگ حل می‌کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۴ تير

NASA یک گام دیگر به آزمایش سامانه‌ی دفاعی خود برای جلوگیری از برخورد اجرام آسمانی به کره‌ی زمین نزدیک‌تر شده است. روشی که NASA آن را تکنیک تاثیری جنبشی نامگذاری کرده، مشخصا به معنای برخورد یکی از سفینه‌ها با آن جرم مورد نظر، به منظور منحرف کردن مسیر آن به سمت کره‌ی زمین می‌باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۴ تير

Toyota اخیرا از نخستین پلتفرم ربات انسانی خانگی خود پرده برداشته است. این ربات که HSR نام‌گذاری‌شده، قرار است اهداف این شرکت برای ارائه‌ی ربات دستیار خانگی را محقق سازد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۴ تير

تنها چند روز پس از انتشار خبر تولید اسپیکر هوشمند از سوی Samsung و استفاده از دستیار هوشمند Bixby در آن، Alibaba، شرکت غول چینی نیز از برنامه‌ی خود برای ورود به این حوزه پرده برداشت.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۴ تير

NVIDIA تا به اینجای کار با شرکت‌های خودرسازی متعددی در جهت ساخت وسايل نقلیه‌ی خودران همکاری داشته است. از آن دسته شرکت‌ها می‌توان به Audi، Toyota و Volvo اشاره نمود. اما به نظر می‌رسد همکاری این شرکت با خودروسازی جدید، در مقیاس بسیار بزرگی خواهد بود.

ادامه مطلب