گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ خرداد

به دنبال بررسی ها در پروژه ی اسکان بشر بر روی سیاره ی مریخ، دانشمندان سعی در برنامه ریزی برای کشت و تولید محصولات مورد نیاز انسان ها بر روی این سیاره دارند. پیرو این پروژه ی تحقیقاتی قرار است اولین باغ کشت محصولات گیاهی تا سال 2018 در مریخ احداث گردد. بر اساس برنامه ریزی های دانشمندان اولین اعزام مهاجران به سیاره ی سرخ در سال 2026 انجام خواهد شد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ خرداد

پرچمدار جدید Samsung، فبلت Galaxy Note 8 خواهد بود که به احتمال زیادی به رقیب سرسختی برای گوشی هوشمند iPhone 8 در پاییز سال جاری تبدیل خواهد شد. این محصول دارای صفحه نمایش 6,3 اینچی Infinity، دوربین دوگانه و سیستم عامل Android 7.1.1 خواهد بود. البته این جزئیات چندی پیش در اخبار منتشر شد اما حالا خبری در فضای مجازی درز کرده که در صورت صحت آن پیروزی این گوشی در رقابت حتمی خواهد بود.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۱ خرداد

اولین نسخه ی به روزرسانی شده ی سیستم عامل Android O را کاربران گوشی های هوشمند Google Pixel دریافت خواهند کرد. به گفته ی توسعه دهندگان این سیستم عامل، نسخه ی جدید در ماه آگوست ارائه خواهد شد. وجه تمایز اساسی نسخه ی جدید این نسخه وجود رابط کاربری سازگار و دسترسی به تنظیمات جدید است که امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ خرداد

Microsoft در سال‌های گذشته تلاش فراوانی برای یکپارچه‌سازی و ارائه‌ی تجربه‌ی کاملی از Windows بر روی تمامی پلتفرم‌ها و اندازه صفحه‌نمایش‌ها داشته است. اما همچنان تفاوت‌هایی بین نحوه‌ی اجرای آن‌ها در سیستم‌های مختلف وجود دارد.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ خرداد

رئیس بخش حقوق مالکیت‌های معنوی و علائم تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا، Michelle Lee به طور غیر منتظره‌ای از کار برکنار شد. Lee در سال ۲۰۱۵ توسط رئيس جمهور پیشین این کشور، باراک اوباما به این سمت منصوب شده بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ خرداد

Volvo یکی از شرکت‌هایی است که تلاش خود را معطوف آزمایش اینگونه از خودروها در صنعت کرده است و البته افزایش سرعت، بهبود ایمنی و بهره‌وری را نیز جزء اهداف آینده‌ی خود قرار داده است.

ادامه مطلب