کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

گزارش‌ها حاکی از آن است به تازگی شرکت Snap در بخش واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری کرده و استارتاپ Cimagine Media را در معامله‌ای به ارزش ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
بهناز زادبخش۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

مردان مریخی چه لباس هایی به تن خواهند نمود؟ دانشمندان در حال آزمایش لباسهایی هستند که فضانوران باید برای ماموریت خود در سفربه مریخ به تن داشته باشند.
دانشجویان و محققان دانشگاه طراحی "رود آیلند" آمریکا مشغول طراحی لباس هایی هستند که قرار است در ماموریت شبیه سازی سفر به مریخ استفاده کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

با توجه به بررسی‌های جدید Pew Research، تقریبا از ۱۰ شهروند آمریکایی ۸ نفر از خرید آنلاین استفاده می‌کنند. شایان ذکر است تا سال 2000، ۷۹ درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده از طریق وب یا تلفن‌های همراه و 21 درصد به صورت مستقیم از فروشگاه خرید می‌کردند. اما درحال حاضر تحقیقات نشان می‌دهد، به دلیل سهولت در خرید اینترنتی از طریق لینک‌های شبکه‌‌های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن آنها این رقم 15 درصد کاهش یافته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

VMware، شرکت زیرمجموعه‌ی Dell، اقدام به خرید دارایی‌های استارتاپ ارائه دهنده‌ی OpenStack Software-defined Networking(SDN) با نام PLUMgrid، به منظور تقویت SDN و استراتژی container خود نمود. در پی این خرید، PLUMgrid تعطیل خواهد شد و تنها برخی کارمندان آن به مجموعه‌ی VMware ملحق خواهند شد. این توافق در روز جمعه‌ی گذشته صورت گرفته، اما رقم آن همچنان منتشر نشده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

شرکت کره‌ای SK Telecom به همراه Ericsson و Qualcomm قصد دارد استفاده‌ی آزمایشی از شبکه‌ی 5G خود را آغاز کند. آزمایش این شبکه تحت مشخصات 5G NR، استانداردی که از سوی 3GPP بر روی شبکه‌های نسل پنج تعریف شده، خواهد بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

بازار بورس جای عجیبی است. Red Hat، شرکت پیش‌رو در زمینه‌ی ارائه‌ی سیستم‌عامل Enterprise، شاهد رشد ۱۸ درصدی سرانه‌ی درآمدی خود نسبت با سال گذشته بوده است، تا میزان آن به ۶۱۵ میلیون دلار برسد. Wall Street نیز رقمی در حدود ۶۱۸.۵ میلیون دلاری را برای این شرکت پیش‌بینی کرده بود. اما این سرانه‌ی درآمد در حالی رخ داده که بازار به آن واکنش منفی نشان داد و ارزش سهام آن به یک‌باره ۱۳.۹ درصد کاهش یافت.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

شرکت SK Hynix قصد دارد مبلغ ۱.۸ میلیارد دلار را برای ایجاد کارخانه‌ی جدیدی برای تولید حافظه‌های فلش NAND در کره‌جنوبی صرف کند. دومین تولیدکننده‌ی چیپ‌های حافظه‌ی جهان همچنین قصد دارد سرمایه‌ی دیگری بر روی شرکت Wuxi، همکار خود در چین به منظور پاسخ‌گویی هرچه بیشتر به حافظه‌های مورد نیاز DRAM، سرمایه‌گذاری کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

HandBrake 1.0.0، نسخه‌ی جدید برنامه‌ی محبوب چند پلتفرمی تبدیل ویدئو، در روز ۲۴ دسامبر منتشر شد. به‌طور کلی این برنامه امکان تبدیل هر نوع ویدئوی ورودی و یا DVD / Blu-Ray که مشکل کپی نداشته باشد، به فرمت‌های mp4 و یا mkv فراهم می‌آورد.

ادامه مطلب