تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۲ آبان

تلسکوپ Hubble به انسان یکی از بی‌نظیرترین امکانات بشری را برای دیدن فراسوی کیهان داده است. اما به تازگی خبرهایی مبنی بر جایگزینی آن با نمونه‌ی قدرتمندتری شنیده می‌شود.

ادامه مطلب
نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۲ آبان

اکثر گوشی‌های Samsung بر پایه‌ی سیستم‌عامل Android می‌باشند، اما این شرکت کره‌ای همواره سیستم‌عامل‌های دیگری نیز برای برخی رده‌های محصولات خود در نظر داشته است. یکی از آن موارد، Tizen نام دارد که هم‌اکنون در تلویزیون‌ها و ساعت‌های هوشمند و دوربین‌های این شرکت به کار گرفته می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۲ آبان

آخرین خرید Facebook، شرکت CrowdTangle است که استارتاپی برای کشف محتوا در شبکه‌های اجتماعی است. استفاده از این ابزار ساده‌ترین روش برای دنبال کردن خبرها و رویدادهای Facebook، Twitter و YouTube می‌باشد و مسیر اشتراک لینک‌ها در‌ رسانه‌های اجتماعی مذکور را شناسایی می‌کند. به نظر می‌رسد CrowdTangle از محبوب‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای است. مشتریان آن شامل NPR، BBC، BuzzFeed و Vox می‌باشند. اما این سرویس همچنین به مشتریان خود در سراسر آژانس‌های بازاریابی، لیگ‌های ورزشی و سازمان‌های غیر‌انتفاعی نیز سرویس ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۲ آبان

در ابتدا Facebook از ایده‌ی استفاده از گراف برای بیان روابط اجتماعی به طور گسترده بهره برد. ایده‌ای که توسط آن، دوستان، علایق و تمایلات کاربر به خوبی در آن به نمایش گذاشته می‌شود. این روش مشکلات خاص خودش را هم دارد، اما به نظر می‌رسد مفهوم کارایی برای حل بسیاری از مشکلات کسب‌‌‌وکاری دارد.

ادامه مطلب