کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر

دادگاهی فدرالی در روز جمعه با تأیید رأی جریمه‌ی پرداخت ۱۲۰ میلیون دلاری Samsung به Apple، جنگ مجوزها را بین دو شرکت بزرگ گوشی‌ساز جهان وارد مرحله‌ای تازه کرد.
دادگاه اعلام کرده است که شواهد محکمی مبنی بر استفاده‌ی غیر قانونی Samsung از مجوز Slide-to-Unlock، ویژگی autocorrect و quick links شرکت Apple وجود داشته است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر

Panoramio، سرویس اشتراک عکس بر پایه‌ی مکانی که Google در سال ۲۰۰۷ خریداری کرده بود، آخرین تصویر خود را در تاریخ ۴ نوامبر نشان خواهد داد. برای مدت طولانی Google از این سرویس برای افزودن عکس‌ها به سرویس‌های Maps و Earth خود بهره می‌برده است. حالا که این شرکت آپلود عکس را در داخل برنامه‌ی موبایل Maps قرار داده و برنامه‌ی Local Guides را راه‌اندازی نموده است، دیگر Panoramio اولویتی برای این شرکت محسوب نمی‌شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
بهناز زادبخش۹:۲۳ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر

نمایشگاه خودروی پاریس، به صنعت خود روسازی پیام داد که آینده خودرو ممکن است زودتر از آنچه فکر می کنید اتفاق بیافتد.
بین تولیدکنندگان فرانسوی، طراحی پیش نمونه اولیه رنو برقی «ترزور»، خودرویی کاملا برقی با قدرت اسب بخار بالا، همراه با یک کوپه دارای دو صندلی، باعث شده تا خودرو سازان فرانسوی مدعی شوند که طراحی ازاین نوع، اتومبیل های دهه بعد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر

AT&T و Amazon قرارداد چندساله‌ای را به منظور استفاده از سرویس‌های رایانش ابری Amazon بر روی شبکه‌های AT&T با تمرکز بر IoT، امنیت و موارد دیگر، به امضاء رساندند.
برای AT&T این قرارداد به معنای تجمیع‌سازی بهتر شبکه‌ و سرویس تجاری‌اش با یک ارائه دهنده‌ی سرویس رایانش ابری کلیدی است. همکاری AT&T با AWS به دنبال قرارداد این شرکت با IBM صورت گرفته است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر

شرکت موشکی اس‌پی کارالیوف و صنایع فضایی انرگیا، یک شرکت روسی پیشرو در زمینه ساخت موشک، فضاپیما و بخش‌های ایستگاه‌های فضایی است. این شرکت به تازگی آزمایشات موفقیت آمیزی را در رابطه با انتقال انرژی بدون سیم تا فاصله 1500 متری انجام داده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر

به گفته دانشمندان دندان های شیری کمک زیادی به درمان بیماری های مختلف در دوران کودکی و نوجوانی خواهند کرد، زیرا این دندان ها منبع مناسبی از ذخیره سلول های بنیادی در انسان ها می باشد.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر

به تازگی تریلر جدید بازی Battlezone، در اینترنت منتشر شده است. ویدئوی این بازی توسط استودیو Rebellion طراحی و ساخته شده است. این بازی ابتدا برای پلی استیشن VR و سپس نسخه РС برای Oculus Rift منتشر خواهد شد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر

کارشناسان متخصص در زمینه گوشی های هوشمند Mobile Choice، گل سرسبد سامسونگ یعنی Galaxy S7 Edge را به عنوان برترین گوشی سال انتخاب کرده اند.
البته به گفته کارشناسان انتخاب برترین گوشی سال 2016 کار سختی بوده است. زیرا تولید کنندگان گوشی های هوشمند روز به روز در حال ارائه تکنولوژی های پیشرفته در محصولات خود می باشند.

ادامه مطلب