تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ آذر

اسباب بازی ساز Vtech در روز جمعه اقرار کرد که 5 میلیون نفر از اکانت های مشتریانش که شامل 200000 اکانت مخصوص بچه ها میشود مورد تجاوز قرار گرفته اند . این اطلاعات درباره ی این میزان زیاد هک برای اولین بار توسط lorenzo franceschi bicchierai از motherboard گزارش شد . طراح مایکروسافت و مسئول بخش امنیت ، تروی هانت چیزهایی درباره ی این تجاوز و اطلاعاتی که صورت گرفته شدند نوشت . اولین پاسخ Vtech به این حادثه تاکیید بر این مساله بود که هیچ داده ی مالی ای در این تجاوز صورت گرفته نشده است . اما اینطور که franceschi bicchierai در داستانی دنباله دار در روز دوشنبه نوشت، بعید است که این اطلاعات بی ارزش بوده باشند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ آذر

در چند سال گذشته ,ما دائما راه اندازی های تلوزیون های OLED را با کیفیت تصویر فوق العاده یشان مشاهده کردیم اما قیمت بالای آنها باعث شد که فروششان کم باشد در حالی که LCD قیمت پایین خود را حفظ کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱:۵۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ آذر

تیمی از محققان در فرانسه قدم بزرگی در زمینه ی نیرو دادن به دستگاه هایمان با باتری های قابل شارژ دوباره برداشتند که بر مبنای عناصر فراوان تر و ارزان تر از لیتیوم اند . برای اولین بار یک باتری با استفاده از یون های سودیوم یا استاندارد صنعتی 18650 طراحی شده است . شکلی که در باتری های لپ تاپ ، چراغ های LED و Telsa model s در میان بقیه ی محصولات استفاده میشده است . شیمی دان ژان ماری تراکسکن از مرکز ملی de la recherche sientifique فرانسه میگوید" از باتری سودیوم یون که از تکنولوژی لیتیوم یون الهام گرفته شده بود ، امروز پرده برداری شد . " به عبارت دیگر مانند یون های لیتیوم در باتری های لیتیوم یون ، یون های سودیوم از یک الکترود به الکترود دیگر از طریق مایعات در حین شارژ شدن حرکت میکنند و از چرخه ها بدون تغییر مواد باتری استفاده میکنند . محققان این مواد خاص را فعلا به عنوان یک راز نگه داشته اند اما عملکرد این باتری نمونه ی اولیه وعده دهنده است .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۰:۳۲ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ آذر

بیشتر کیبرد هایی که ما میشناسیم در واقع قطعات پیچیده ی سخت افزار هستند که شامل فنر ها ، سیم ها و کلید های بسیارند اما دانشمندان دانشگاه آکلند از نیوزیلند کیبردی قابل برنامه ریزی با جریان خطی طراحی کرده اند و در ساختش از لاستیکی نرم، قابل انعطاف و کش آمدن با نام کشپار ضد برق استفاده کردند . نمونه ی اولیه ی این کیبرد شامل دو لایه ی حسی در میان یک تک ساختار لایه ای است . این سطح به 9 ناحیه ی حسی مختلف تقسیم شده و اساسا 9 کلید قابل برنامه ریزی میسازد . این شبیه به یک کیبرد قابل برنامه ریزی مرئی است که ما در صفحه های لمسی مان میدیدیم اما با ویژگی های اضافه شده ی انعطاف و خراب نشدنی بودن ، حداقل وقتی صحبت از قطرات آبی میشود که میتوانند صفحه ی لمسی دستگاه را نابود کنند .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ آذر

mashable choice محصولات و سرویس هایی را که امتحان کرده ایم را به بقیه پیشنهاد میکند . شما همه ی این محصولات را دوست داشته شده ، مورد علاقه واقع شده ، +1 شده و pinned شده در نظر بگیرید . رواج پیدا کردن رنگ صورتی طلایی برای گوشی ها از فروشگاه اپل به بازار اندروید تنها به زمان احتیاج داشت . تولید کننده ی چینی ، oppo ادعا میکند که R7S اش اولین اندروید صورتی کمرنگ در بازار است _ گرچه احتمالش هست که خیلی ها این حرف را قبول کنند ، مثلا رسانه ای که دنبال اخبار مذاکرات اپل در مورد رنگ Iphone 6s و 6s plus اش بود .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ آذر

اگر بخواهیم فیلم ها و سریال ها را باور کنیم پس باز کردن یک قفل معمولی به آسانی فرو کردن یک شی تیز در سوراخ کلید است ، سپس با فکر چند ثانیه تکانش دادن و بعد باز کردن در با یک لبخند حیله گرانه . در حالیکه قفل هایی با امنیتی بیشتر وجود دارند که باز کردنشان خیلی سخت تر است، آنها هم معمولا خیلی گران هستند . به همین دلیل است که مخترع کانادایی رایان باولی قفل باولی را ساخت - گفته میشود که این قفل ضد ابزار نوک تیز است و با این حال برای افراد سطح متوسط نیز قابل خریداری است . در یک سیستم معمولی ، سر کلید وارد قفل میشود و وقتی شد قسمت بریدگیهایش ( قسمت های نامساوی دو طرفش ) پین ها را بالا میدهند . وقتی کاملا وارد شد ، همه ی پین ها بالا رفته تا در یک خط مساوی قرار گیرند و به سیلندر قفل اجازه ی باز شدن میدهند . مشکل چنین سیستم هایی این است که یک وسیله ی نوک تیز هم میتواند به راحتی وارد قفل شود ، سپس استفاده میشود تا پین ها را بالا دهد . در قفل باولی این کلید در هنگام وارد شدن در سوراخ کلید, پین ها را درگیر نمیکند .

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۱:۱۷ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ آذر

احتمالا بالاخره اینستاگرام داشتن حساب های متعدد را ممکن میسازد
برنامه اشتراک گذاری تصاویربرای چندین حساب برای کاربران در حال آزمایش است.به نظر میرسد که این ویژگی برای برخی از کاربران اندروید که در حال استفاده از نسخه بتا که نمونه آزمایشی است حداقل تا مدتی محدود باشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۰:۲۷ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ آذر

به نظر میاید به هر دفتر کاری که وارد میشوید حداقل یک یا دو میز ایستاده آن اطراف میبینید . تحقیقات نشان میدهند که برای کسانی که در دفاتر کار میکنند تغییر از حالت نشسته به ایستاده در طول روز بسیار برای سلامتی مفید است . اما کسی که از میز ایستاده استفاده کرده میداند که ایستادن طولانی بدون حرکت میتواند باعث خشکی در پاها ، قسمت پایینی کمر و گردن شود . اینجاست که wurfboard وارد میشود ، سطحی قابل تطبیق و تازه برای صندلی های ایستاده . سطح صاف این تخته زیر وزن شما تغییر میکند تا زیرتان حالت بالشتک داشته باشد و از گرفتگی جلوگیری کند . در زمان نوشتن این مطلب ، در صفحه ی کیک استارتر - که هدفش در آن جمع کردن 100000 دلار تا چهارم ژانویه است - تقریبا 9000 دلار جمع کرده است .

ادامه مطلب