ایران و جهان
الناز فرجی۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ آذر

این دزدی تعداد بسیار زیادی است که تنها توسط یک هکر انجام گرفته است.
FBI اعلام کرده است که یک هکر با نام مستعار آقای خاکستری تعداد 1.2 میلیارد رمز عبور حساب های آنلاین را دزدیده است –ظاهرا این تعداد تا کنون بزرگترین دزدی کلمات عبور اعتباری بوده است.
بله!نه تنها پنجاه بلکه 1.2 میلیارد سایه خاکستری است(اشاره به رمان معروف 50 سایه خاکستری"Fifty shades of Gray ")

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۲۳:۷ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ آذر

تغییرات جوی و محیطی در حال حاضر از موضوعات اصلی در سراسر دنیا هستند . با climate summit سازمان ملل که در پاریس در جریان است ، خیلی از مردم بالاخره شروع به صحبت درباره ی اثرات مختلفی کردند که گرمایش جهانی در زندگی ما دارد ، و نیازی بی چون و چرا برای انجام دادن کاری در این رابطه است . در حالیکه بحث ها پیرامون وضعیت فعلی و آینده ی سیاره ماست اساسا پشت درهای بسته و در پاریس صورت میگیرد، و دیپلمات ها درحال بحث و مذاکره درباره ی اولین توافق فراگیر گرمایش جهانی اند که تاثیرات آن را هم در کشور های صنعتی و هم در حال توسعه کم کنند ، راهی ساده وجود دارد که بتوانید این صحبت ها را از طریق اپلیکیشن ها به خانه نزدیک تر کنید .

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ آذر

بعد از اینکه فیس بوک ,ماه گذشته شروع به مسدود کردن لینک های یک سایت به ظاهر اسپمی کرد ، واتس اپ هم به نظر میرسد که در حال انجام همین کار در مورد یک رقیب دیگر است . این مساله برای اولین بار توسط کاربران reddit در روز دوشنبه کشف شد ، که در اپلیکیشن بزرگ پیام رسانی اندروید واتس اپ لینک هایی که کلمه ی تلگرام داشته باشند مسدود میشوند ، که این نام یک سرویس پیام رسانی رقیب است . این مساله تنها در واتس اپ های اندروید اتفاق می افتد نه iOS . یکی از کاربران Reddit خط کدی را در پکیج اپلیکیشن واتس اپ اندروید (APK) پیدا کرد که نشان میدهد واتس اپ هر url ای را حاوی کلمه ی "تلگرام" باشد را مسدود میکند . mashable وجود این خط کد را تایید کرد و کاربران reddit اسکرین شات هایی از URL های دارای کلمه ی "تلگرام" فراهم کردند که به عنوان هایپرلینک در این برنامه ظاهر نمیشدند . در حالیکه تلگرام رقیب واتس اپ است ، قبلی توسط دومی کوچک میشود . در ماه می امسال ، تلگرام ادعا کرد که 62 میلیون کاربر فعال در ماه دارد در حالیکه واتس اپ ادعا کرد 900 میلیون کاربر فعال در ماه سپتامبر داشته است .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ آذر

ممکن است که اینترنت بعضی چیز ها ما را به سمت وسایل هوشمند تر پیش ببرد اما هنوز وسایل آنالوگ قرن بیستمی زیادی هستند که فورا کنار گذاشته نمیشوند . پریز های هوشمندnyrius میتوانند راه حل موقتی باشند ، چون کنترل های هوشمندی را به وسایل وصل شده به برق با گوشی ها و تبلت های ios یا اندروید متصل به بلوتوث اعمال میکند . ما اخیرا این شانس را داشتیم تا خودمان امتحانش کنیم . اول از همه اینکه ما میتوانیم قبول کنیم که راه انداختن آن به همان سادگی است که کمپانی ادعا میکند . این وسیله به هر سه شاخه ی 12V,60Hz AC روی دیوار وصل میشود . و دکمه ای روی دیوار دستگاه راه خاموش و روشن میکند . زمانی که روشن شد ، پریز هوشمند اتصال بلوتوثی بین گوشی یا تبلت با اپلیکیشن قابل دانلود مجانی ایجاد میکند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ آذر

lumalabs قبلا عکاسان را قانع کرده بود تا نور سنج هایشان را در خانه بگذارند و از وسیله ی اضافه شدنیlumu در گوشی هایشان استفاده کنند و حالا lumulabs با نورسنجی بسیار قدرتمند تر برای آی فون بازگشته است که در حال حاضر سوژه ی کمپین کیک استارتر است ، lumu power به وصل شونده های نور وصل میشود و نسبت به نسخه ی قبلی اش پیشرفت های زیادی کرده است . lumu power پک نور سنج اضافه شدنی جمع و جور اما نیرومند است که گوشی هوشمند شما را به یک ابزار عکاسی مفید تبدیل میکند . علاوه بر سطوح پیرامونی نور، این وسیله ی گنبدی شکل قادر به اندازه ی گیری دمای نور ها ، تعادل سفیدی و فلاش هم هست ، که به عکاسان این امکان را میدهد تا تنظیمات درست را روی دوربینشان بر اساس شرایط نوری انجام دهند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱:۳۳ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ آذر

قطب شمال امروز در آستانه ی یک عقب نشینی بی سابقه ی فصل تعطیلات در آشفتگی به سر میبرد : سانتا کلاوس هک شده است ، و در حال حاضر لیست شیطان/خوب اش تعطیل شده است . سانتا قربانی یک مشکل اینترنتی به نام Bah-hum شد . یک مشکل(باگ) بسیار بسیار بزرگ و میگویند یکی از خطرناک ترین ها باگ های خبیث آنلاین است که با شبکه ی جهانی اینترنت شوخی میکند . لیست naughty/nice بدون شک یکی از مهمترین ( حالا اگر مهمترین هم نباشد مهم است ) آیتم هایی است که سانتا سالیانه برای رساندن هدیه های فرحبخش به پسران و دختران خوب دنیا به آن متکی است و بدون آن معلوم نیست که چگونه میخواهد عید کریسمس 2015 اش را به انجام برساند .

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۰:۲۹ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ آذر

با شروع فصل تعطیلات و سرگرم بودنتان برای خرید ممکن است که بعضی از بهترین برنامه های این آخر هفته را از دست داده باشید.
هر هفته ما مجموعه ای از برنامه های مورد علاقه و به روز رسانی شده را گرد آوری میکنیم.لیست این هفته شامل مدرن سازی یک بازی کلاسک و قدیمی,به روز رسانی برنامه ساخت عکس Giphy's GIF و مجموعه ای از برنامه های اجتماعی میشود.
برای دیدن انتخاب های برتر ما لیست زیر را بررسی کنید.اگر به دنبال برنامه های بیشتری هستید به مجموعه های قبلی ما نیز مراجعه بفرمایید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ آذر

جامعه ی تکنولوژی و گروه های تازه کار سیدنی باهم جمع شده اند تا اقامت در استرالیا را آسان تر کنند و حمایتی بی سابقه از پناهندگان نشان داده اند . techfugees hackaton که توسط شورای شهر لیورپول در کتابخانه ی شهر برگزار میشود ، حدود 150 بنیان گذار ، کارآفرین ، طراح و سرمایه گذار دارد که با NGO و پناهندگان تیم تشکیل داده اند تا به ایده ها و گروه های تازه کار زیادی برای حل این مشکل دست یابند . این دیدار توسط آنی ماری الیاس ، آنی پارکر از muru-D و نیکول ویلیامسون از lanzatech سازمان دهی شد و اسپانسرش setlement services international و STARTTS بود .الیاس به Startupsmart میگوید " این آخر هفته بسیار جادویی و نیرومند بود . سخاوتمندی این مردم بسیار زیاد و بی سابقه است . آنها توانایی کمک را دارند و اهداف بسیاری در دنیای خودشان دارند که به آن میرسند اما نیازهای زیادی بیرون از آنجاست . تنها کاری که باید بکنید این است که روی شانه هایشان بزنید و آنها آماده ی کمک خواهند بود. "

ادامه مطلب