محبوب ترین ها
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۹ دي

گوگل امروز تغییر معناداری را در چگونگی رتبه‌بندی وب‌سایت‌های تلفن همراه اعلام کرد. این شرکت می‌گوید Page Speed (فاکتور بالا بردن سرعت) را به عنوان یکی از سیگنال‌هایش در نظر خواهد گرفت.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ دي

بر اساس گزارش منتشر شده توسط کمپانی Tencent، پلیس چین، 120 هکر را قبل از انتشار بازی PUBG دستگیر کرد. Tencent، ناشر بازی Battlegrounds PlayerUnknown، تصمیم گرفته تا با هکرها در چین مبارزه کند. پیش‌ از این مأموران سایبری چین، حدود 30 هکر را برای هک برنامه‌های دیگر دستگیر کرده بودند اما در رابطه با نسخه‌ی جدید این بازی، 120 مظنون را قبل از انتشار رسمی شناسایی و دستگیر کرده‌اند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي

Neil Gandal ،JT Hamrick ،Tyler Moore و Tail Oberman مقاله‌ی جالبی درباره‌ی دستکاری ارزش بیت‌کوین نوشتند. آن‌ها در این مقاله توضیح دادند که تا چه حد اکوسیستم بیت‌کوین توسط بازیگران بد کنترل می‌شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي

گوگل هفته‌ی جاری گفته بود که دستیار صوتی‌اش را در دیوایس‌های لمسی جدید LG ،Sony ، JBL و Lenovo جاسازی می‌کند. این چهار اسپیکر هوشمند که در نمایشگاه CES در لاس وگاس معرفی شدند – دارای ویژگی‌های فرمان‌ و صفحه‌نمایش صوتی هستند و قادر به برقراری تماس ویدئویی و فراهم ساختن خدماتی چون ویدئوهای یوتیوب، مسیریابی‌ها، کمک به آشپزی و عکس‌های مورد علاقه‌ی کاربر هستند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي

محققان مرکز کودکان و رفاه و سلامت روانی جوانان در نروژ توصیه می‌کنند که در صورت طلاق، پدر و مادر، فرزند باید در هر دو خانواده زندگی کند. این نظریه پس از مطالعه‌ی گسترده‌ی دانشمندان بر روی 7،700 کودک طلاق به‌ دست‌ آمده است، گفتنی است نتایج حاصل از این مطالعه به‌ صورت تخصصی با اطلاعات مشابه در سال 1997 مقایسه شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي

رئیس مرکز پیش‌بینی زلزله‌ی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی گفت: از کسانی که ادعای پیش‌بینی زلزله دارند دعوت می‌کنیم تا در یک مجموعه علمی به موضوع پیش‌بینی زمین‌لرزه بپردازند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

در سال 2015، Jacky Alcine، مهندس نرم‌افزار به این موضوع اشاره کرد که الگوریتم‌های تشخیصی تصویر در Google Photos، دوستان سیاه پوست وی را به عنوان "گوریل" دسته‌بندی کرده است. Google هم با عذرخواهی از Alcine، این را اشتباهی وحستناک خوانده بود و قول داده بود که این مورد را بر طرف کند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ دي

به گفته‌ی دانشمندان، مصرف چای کیسه‌ای ابتلا به سرطان و ناباروری را در افراد افزایش می‌دهد. این نتیجه‌گیری با استفاده از نتایج تحقیقات آزمایشگاهی گروهی از متخصصین و دانشمندان به‌ دست‌ آمده است. چای همیشه به‌عنوان یک نوشیدنی بسیار مفید محسوب می‌شود که اثراتی همچون ترمیم انرژی ازدست‌رفته‌ی بدن را به دنبال خواهد داشت.

ادامه مطلب