محبوب ترین ها
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ شهريور

برلین_ دوربین اسنپ جدید پولاروید که عکس های فوری را بدون جوهر چاپ میکند آنقدر داغ است که ممکن است آتش بگیرد . و حتی هنوز بیرون هم نیامده.
ما این دوربین 99 دلاری 10 مگاپیکسلی را در کنفرانس IFA بررسی کردیم و اگر عکس ها حداقل خوبی کیفیت ZIP instant photoprinter پولاروید را را داشته باشند پس این شرکت محصول بزرگی در دستانش دارد . پولاروید دوربین های فوری دیگری نیز بیرون داده است ، مانند z2300 که از تکنولوژی کاغذ زینک بدون جوهر استفاده میکند اما همه ی آنها خیلی بزرگ ، حجیم و گران بودند . کیفیت عکس هم خیلی بد بود،در حالیکه دوربین ها همان رزولوشن اسنپ را داشتند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ شهريور

پس از اینکه سونی خانواده دوربین های فول فریم بدون آینه خودش را با A7 II و سپس A7R II آپدیت کرد، حالا زمان آن رسیده بود که A7S به عنوان یک دوربین عالی برای شرایط نوری نامطلوب نیز آپدیت شود. دوربین فول فریم بدون آینه A7S II که امروز توسط این شرکت ژاپنی معرفی شده از قابلیت فیلمبرداری 4K بدون ادغام پیکسل ها(وضوح اصلی 4K) بهره می برد. سیستم لرزشگیر 5 محوره داخلی به همراه گستره حساسیت ISO فوق العاده بالای 409600 از دیگر مشخصات برجسته این دوربین می باشند.
A7S سونی گزینه ای عالی برای عکاسان و فیلمبرداران بود، چرا که امکان ثبت تصاویر در شرایط نوری نه چندان ایده آل را نیز فراهم می کرد. البته امکان فیلمبرداری 4K این دوربین بصورت خارجی(اکسترنال) قابل دسترس بود.
دوربین جدید سونی که با نام های α7S II و یا Alpha 7S II نیز شناخته می شود، بنظر در بسیاری از بخش ها بهبود پیدا کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
معصومه ناظری۶:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ شهريور

بیشتر صفحات خورشیدی در دنیا روی سقف ها با زاویه ی ثابتی تنظیم می شوند، بنابراین در ساعاتی از روز نمی توانند نور حورشید را جذب کنند. اکنون پژوهشگران نشان داده اند که با استفاده از کیریگامی(نوعی اوریگامی که علاوه بر تا زدن شامل برش نیز هست) و برش سلول های خورشیدی به طرح های خاص می توان سلول ها را قادر ساخت تا زاویه ی نور خورشید را بدون این که تمام صفحه خم شود دنبال کنند. این کار سود قابل توجهی دارد. صفحات خورشیدی با ساز و کار دنبال کننده ی نور می توانند 20 تا 40 درصد انرژی سالانه بیشتری نسبت به سیستم های فاقد این ساز و کار تولید کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور

بچه های 1970 ممکن است مجموعه ی دربی خورد شونده ی kenner را به یاد بیاورند ، که در آن دو ماشین اسباب بازی وقتی به هم میخوردند تکه تکه میشدند ، قسمت جالبش این بود که سپس میتوانستند دوباره به هم وصل شوند . اسنپ vantage robotics هم یک جورهایی هواپیمای بدون سرنشین خرد شونده ی دربی است . بدنه ی اصلی کوئادکوپتر دارای دوربین 4k ای اش هم متصل به ملخ هواپیمای تاشو توسط مغناطیس است . و که امکان جدا شدن تحت شرایط خاص بدون هیچ آسیب دائمی را میدهد .

ساختار تک و خاص اسنپ همچنین بسیار قابل حملش میکند . کاربران میتوانند بدنه ی اصلی اش را بکشند .، پایه ها را تا کرده و سپس همه چیز را در یک کوله پشتی جا دهند . به علاوه در حرکت و پرواز ، محافظ های پایه ها هم از ملخ های هواپیما محافظت کرده و هم آنها را از تبدیل شدن به ناظر ها بیچاره نگه میدارند . دوربین دو محوره ی دوقابه ی ثابت شده ، ویدئو ها را در 4k/30 fps با سنسور یک sony exmor IMX 377 1/2,3 inch ضبط میکند . ( امکانات صحنه آهسته هم در رزولوشن های 1080 P و 720 P وجود دارد ) ، همراه با 12MP . این فیلم ها در یک کارت میکرو اس دی ضبط میشود . ویدئو ی فوری و زنده هم از دوربین به دستگاه موبایل کاربر در 720 P فرستاده میشود و به آنها این امکان را میدهد که چیزهایی که هواپیما میبیند را ببینند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۹:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور

وسیله ی تجملی ضد گلوله : the range rover sentinel
رنج راور اولین وسیله ی نقلیه ی زرهدار است ،

برای مشتری ای که فعالیت روزانه اش شامل خطر تیر خوردن یا بمب اندازی میشود، اما علاقه ای به لیموزین های رئیس جمهوری ندارد، range rover sentinel جدید میتواند بسیار مناسب باشد : گرچه رنج راور های دیگر توسط شرکت های شخص ثالث تغییر داده شده و اصلاح شدند، این یکی اولین land rover زرهی است که کاملا در داخل کشور توسط اتحادیه ی special vehicle operations مهندسی شده است .


range rover sentinel در oxford road facility و طبق خودزیستنامه ی range rover ساخته شده است. در واقع برای کسانی که دید معمولی دارند ، اینها کاملا یکسان به نظر میرسند . با این حال در زیر این رنگ و لعاب یک محدوده ی زرهی پولادی مخصوص مسافر و پنجره هایی از شیشه ی 100 میلیمتری چند لایه ای زرهی برای امنیت و قسمت باز شونده در بخش راننده برای رد و بدل کردن اسناد و سفارشات بسیار کوچک وجود دارد . sentinel گواهی VR8 را بر ضد تهدید های QinetiQ دارد ، به این معنی که میتواند در مقابل شتاب 7.62 mm مقاومت کند ، در مقابل فشنگ های سوراخ کننده ، 15 kg انفجار TNT و خمپاره های DM51 هم در زیر زمین و هم روزی سقف ایستادگی کنند . به علاوه یک اگزوز ضد حالت ، یک مخزن سوخت مستقل و یک باتری پشتیبان اضطراری با سیستم شارژ مجزا دارد .

ادامه مطلب
تکنولوژی
معصومه ناظری۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۰ شهريور

چرخ دنده های سونی و طراحان خلاق در استینک دیجیتال دوباره روی کار آمدند. برخی افراد زمانی که فیلمی از مایکل بی می بینند تنها با خود نمی گویند که:«عجب فیلم عالی بود!!» بلکه با خود چنین فکر می کنند که:«نمی دانم چگونه از فضای داخلی 360 درجه تصویر برداری کرده اند؟» ما شاید نتوانیم مانند بی عروسک های گران قیمت و جرثقیل بخریم. بنابراین این فیلم ضبط شده با یک دوربین اکشن سونی به شما راه های خلاقانه ای نشان خواهد داد تا دوربینتان را را برای شکار تصاویر جالب تنظیم کنید. هر مجموعه شامل فضاهای خاص درونی است که با مناظری نسبتا ساده که در هر جایی به راحتی یافت می شوند و ارزان نیز هستند پر شده اند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
رضا رزمی۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۰ شهريور

کاربران حالا می‌توانند به گوگل در گرفتن نماهای خیابان‌ها کمک کنند. بیش‌تر کاربران از عکس‌های پانارومای گوگل برای ثبت تصاویر از خیابان و ماشین‌های گوگل اطلاع دارند. تصاویری که با دقت گرفته می‌شوند؛ ولی حالا گوگل تصمیم گرفته است دوربین را در دستان خود کاربران گذارد.

نسخه جدیدی از اپلیکیشن نمای خیابان گوگل به کاربران این امکان را می‌دهد که از فضای اطراف عکس گرفته و به صورت آنلاین‌ به اشتراک بگذارند. بیش‌تر کاربران هم تا پیش از این می‌توانستند با چرخاندن دوربین عکس بگیرند اما دوربین جدید ۳۶۰ درجه‌ای که به بازار می‌آید سرعت و کیفیت عکس‌ها را بهبود می‌بخشد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
معصومه ناظری۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۰ شهريور

اپل برای اولین بار قلم جدید رونمایی شده اش را برای آپید پرو می سازد.
فیل شیلر، چهارشنبه در رویداد خبری اپل در سانفرانسیسکو، قلم جدید 99 دلاری اپل را رونمایی کرد.
این قلم حساس به فشار با یک رابط نوری به آیپد پرو متصل شده وشارژ می شود. قلم اپل مجهز به دسته ای از سنسورها است که تشخیص می دهند قلم چگونه در دست گرفته شده و نوک آن طراحی خاصی دارد که می توان با انگشت نیز از آن استفاده کرد

ادامه مطلب
کاربران می خوانند