ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

به گزارش فناوران، رئیس جمهور قانون ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز و آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی و بین‌المللی و فضاهای مجازی را به وزارت خانه‌های بهداشت و فرهنگ ابلاغ کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

با همکاری کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه‌ی اتاق ایران و سازمان ملی استاندارد، هشت استاندارد زاید در حوزه‌ی کسب‌وکار مرتبط با فاوا حذف شد.
محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران معتقد است که نبود استانداردهای به‌روز، عاملی است که حضور شرکت‌های ایرانی در بازار بین‌المللی را با آسیب مواجهه کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که طبق توضیحات وزیر ارتباطات در جلسه‌ی امروز این کمیسیون، ۲۵ میلیون حمله‌ی سایبری و ۶۵۰ مورد نفوذ طی شش ماه گذشته توسط بیش از ۹۰۰ هزار مهاجم علیه کشور شناسایی شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار سخت‌افزار در ماه‌های اخیر با توجه به شرایط روانی ناشی از نوسان قیمت ارز خالی از خریدار بوده و همواره با افزایش قیمت‌ها مواجه است. فعالان بازار معتقدند که اگرچه در برخی از حوزه‌ها شاهد ورود کالا هستیم اما به دلیل جو روانی که خریدار و فروشنده در آن قرار دارند، نمی‌توان انتظار ثبات قیمت داشت و به همین دلیل قیمت‌ها پیوسته در حال تغییرند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

به گزارش رویترز، گروه ژاپنی SoftBank روز دوشنبه گزارش کرد ۴۹ درصد رشد سود عملیاتی در سه ماهه‌ی اول داشته است. در گزارش آمده عامل اصلی این رشد مربوط به فروش سهام SoftBank در شرکت تجارت الکترونیکی هندی Flipkart است، این اولین واگذاری عمومی آن توسط Vision Fund است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

حالا که Surface Go به قفسه‌ی فروشگاه‌ها رسیده، یک سوال مهم وجود دارد: چگونه مایکروسافت PC کاملی را در بدنه‌ای به این کوچکی قرار داده است؟ متخصصین iFixit این تلبت ۱۰ اینچی را کالبدشکافی کردند و مشخص شد که مایکروسافت سخت تلاش کرده تا این طراحی قابل کار کردن باشد. یکی از آن موارد، باتری بسیار کوچک آن است. بسته‌ی ۲۶.۱ وات ساعت آن نه تنها کوچک‌تر از باتری ۴۵ وات ساعت در Surface Pro است، بلکه کوچک‌تر از باتری ۳۲.۹ وات ساعت iPad در سال ۲۰۱۸ است. این میزان احتمالا نشان‌دهنده‌ی عمر باتری است که در آزمایشات انجام شده شش ساعت دوام داشت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

به گزارش ایسنا، مدیر نظارت سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی گفت: تبلیغاتی که در سایت‌هایی چون نت‌برگ و تخفیفان در زمینه‌ی ارایه‌ی خدمات سلامت می‌شود فاقد مجوز نظام پزشکی است.
فهیمه سادات سالاری گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما تبلیغات مداخله‌گرایان در حوزه‌ی پزشکی است.

ادامه مطلب