ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

به گزارش فارس، دبیر هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران به دلیل ضرر مالی مخابرات از ابطال اخذ آبونمان از خطوط تلفن ثابت توسط دیوان عدالت اداری، خواستار تجدید نظر در رای دیوان شد.
فرامرز رستگار دبیر هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران در نامه‌ای به محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در موضوع ابطال مصوبه‌ی اخذ آبونمان از خطوط تلفن ثابت توسط دیوان عدالت اداری از شرکت مخابرات بابت ضرر مالی دفاع کرده و خواستار تلاش برای تجدید نظر در رای دیوان شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

به گزارش فارس، رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه‌ی تهران گفت: اگر نرخ بازار ارز و ثانویه یکی شود، نوسان نرخ دلار در بازار ثانویه کمتر از ۱۰ تومان باشد و نرخ ارز این بازار حدود ۸ هزار تومان باشد، قول می‌دهم که کالا در بازار IT ارزان‌تر شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اپراتور دوم به عنوان حامی مالی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، بیش از تعهداتش به این ۲ باشگاه کمک مالی کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

پس از اعلام بسته‌ی جدید ارزی دولت، بازار گوشی تلفن همراه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان داد و قیمت انواع آن ۱۰ درصد کاهش یافت.
به گزارش فارس، بازار گوشی تلفن همراه به بسته‌ی جدید ارزی دولت و کاهش نرخ ارز آزاد واکنش نشان داد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

ناسا انتخاب فضانورد برای اولین پرواز Commercial Crew را اعلام کرد که این امر در نهایت توانایی پرتاب فضانوردان از خاک آمریکا را باز می‌گرداند. اولین پرواز آزمایشی بوئینگ که برای میانه‌ی ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده، Eric Boe ،Chris Ferguson و Nicole Anuapu Mann را به همراه خواهد داشت. افتتاح سفر Crew Dragon از Space X هم در ماه آوریل ۲۰۱۹ خواهد بود که Bob Behnken و Doug Hurley را بر روی صندلی‌هایش خواهد داشت.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

شرکت آمریکایی Intercontinental Exchange، اپراتور و مالک بورس اوراق بهاردار نیویورک اعلام کرد شرکت جدیدی با عنوان Bakkt می‌سازد که در کار نگهداری و مدیریت ارز رمزنگاری افراد است. این پلتفرم با فناوری رایانش ابری مایکروسافت کار می‌کند و قصد دارد تا تجارت و تبادل بیتکوین را با دلارهای آمریکا و دیگر ارزهای بدون پشتوانه آغاز کند، چراکه "بیتکوین امروزه روان‌ترین ارز دیجیتال است."

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

جمعه شب، ویروس کامپیوتری چندین بار باعث توقف کار کارخانه‌های تایوانی تولید نیمه هادی شد، و این کارخانه را با یکی از شدیدترین خرابکاری‌ها از زمان افزایش تولید تراشه برای آیفون‌های آینده‌ی اپل مواجه ساخت.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد

حس بویایی، یکی از حواس ۵ گانه است که به‌ جز در موارد خاص تا لحظه‌ی مرگ برای فرد ماندگار خواهد بود. ممکن است اشیا برای شما بوهای متفاوتی داشته باشد، بعضی بوی خوش و برخی دیگر نیز بوی ناخوشایند را از خود ساطع کنند. به گفته‌ی دانشمندان دانشگاه برکلی کالیفرنیا، بوی اشیا، با چگالی الکترونی و وزن مولکولی در هنگام ادراک بو در ارتباط است. هر چقدر مولکول‌ها سنگین‌تر باشند، جسم بد بوتر است و بالعکس. با این‌ حال، هرگونه عطر و طعم درک شده توسط هر شخص متفاوت است؛ اما هنوز چیزهایی وجود دارد که نمی‌توانند بوی خوبی برای هرکسی باشد.

ادامه مطلب