موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۰ تير

شاید تنها یک مشکل عمده بتوان به Project Fi و شبکه‌ی ارائه شده‌ی مبتنی بر آن دانست: گوشی‌های کمی از آن پشتیبانی به عمل می‌آورند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۰ تير

Microsoft در روز جاری اعلام داشت که قصد دارد به سرویس Windows App Studio خود پایان دهد. این ابزار رایگان مبتنی بر وب، به منظور ارائه‌ی امکان طراحی اپلیکیشن‌های Universal Windows Platform برای تمامی کاربران ارائه شده بود. طبق اعلام این شرکت پایان کار این سرویس ۱ دسامبر سال جاری میلادی خواهد بود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۰ تير

آیا از آن دسته از کاربرانی هستید که دارای پردازنده‌های نسل ۶ و یا ۷ اینتل می‌باشید؟ آيا تاکنون با وقفه‌های بی‌دلیل نرم‌افزاری برنامه‌ها و از دست رفتن داده‌ها مواجه شده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، احتمالا به این دلیل بوده که قابلیت hyper-threading پردازنده‌ی شما فعال است و منجر به عملکرد ناپایدار و ناصحیح آن گردیده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۰ تير

Greenpeace تمایل دارد تا شرکت‌های فناوری را به دقت تحت نظر داشته باشد، به خصوص در زمان‌هایی که این شرکت‌ها با سیاست‌های تکنولوژی پاک و نحوه‌ی بهبود خود دچار اشتباه می‌شوند. اوایل سال جاری، این سازمان گزارشی را منتشر کرد درباره‌ی چگونگی مصرف انرژی بخش فناوری اطلاعات و تعدادی از شرکت‌ها را در هر دو شیوه‌ی مصرف انرژی و شفافیت رتبه‌بندی کرد. گزارش اخیر Greenpeace در محدوده‌ی دستگاه‌های تلفن همراه و چگونگی تعمیرپذیری شرکت‌های سازنده‌ی این محصولات بود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۰ تير

Danielle Brown سرپرست سابق بخش تنوع Intel که اوایل ماه جاری این شرکت را ترک کرده بود به استخدام Google درآمد. او در توئیتی امروز اعلام داشت که در گوگل به عنوان ریاست بخش دایورسیتی فعالیت خواهد کرد. همچنین گوگل در پستی اعلام کرد وی کار خود را از جولای آغاز می‌کند و مسئول مدیریت استراتژی تنوع و گنجایش گوگل با همکاری مدیران ارشد شرکت در این کار حیاتی خواهد بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۰ تير

روز پنجشنبه Facebook برنامه‌ای برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خورشیدی با عرض بالا به جهت برقراری ارتباط در نواحی از جهان که به طور سنتی دسترسی به اینترنت قابل اعتماد ندارند، اعلام نمود. Aquila اولین هواپیمای کارکردی، دومین پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز خود را انجام داد که با فرود موفقی نیز همراه بود. در اولین دوره‌ی آزمایش، پرواز Aquila به یک شکست ساختاری رسید که این بر روی فرود آن نیز تاثیر گذاشت و منجر به تحقیق NTSB شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۹ تير

Elon Musk به تازگی اعلام داشته است که عملیات اجرایی بخش نخست ساخت تونل پروژه‌ی Boring Company به پایان رسیده است. وی هنوز اعلام نکرده است که دقیقا کدام بخش از این پروژه منظور این خبر بوده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۹ تير

Microsoft در مدت اخیر با عرضه‌‌ی اپلیکیشن OneNote بیش از پیش تمرکز خود را بر روی بازار آموزشی متمرکز کرده است. در همین راستا این شرکت حق اشتراک رایگان سرویس Office 365 خود را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد و همچنین راهنمای ریاضی و قابلیت انجام امور کلاسی را در OneNote ارائه نموده است.

ادامه مطلب