تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن

طبق گزارش‌هایی، Foxconn، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قطعات الکترونیکی در جهان، مسئولیت 60000 کارگر خود را به ماشین‌آلات محول می‌کند. یکی از نشریات دولتی شهر کانشان به روزنامه South China Morning می‌گوید: با تشکر از ماشین‌آلات که موجب شدند نیروی استخدام از 110000 نفر به 50000 نفر کاهش یابد و هزینه‌های کارگران نیز کاسته شود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن

خبری ناامیدکننده. در بیست و هفتم ژانویه، آژانس فضایی ژاپن (JAXA) توانست با موفقیت فضاپیمای Kounotori 6 را به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب نماید. قرار بر این بود که روش جدید کشیدن فضای باقی‌مانده خارج از مدار آزمایش شود. اما بروز یک مشکل فنی مانع از انجام آن آزمایش گردید و حادثه‌ای آتشین را در روز دوشنبه رقم زد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن

SpaceX نقشه‌ی متهورانه‌ای در سر می‌پروراند. این شرکت قصد دارد که پروژه‌های ناتمام خود را دوباره از سر گیرد. ریاست این شرکت عظیم، گووین شاتوِل، به رویترز اعلام نمود که تصمیم این شرکت بر این است به‌محض بازگشایی سکوی پرتاب جدیدش در فلوریدا، طی هفته بعد، هر 2 الی 3 هفته یک‌بار راکتی را به فضا بفرستد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن

به گزارش نشریه بلومبرگ با دریافت اخباری از خدمات اورژانس محلی در یکی از مناطق صنعتی در چین، بخشی از ساختمان کارخانه تولید کننده باتری های سامسونگ امروز دچار حریق شد. یکی از بخش های کمپانی کره ای سامسونگ که وظیفه تولید باتری محصولات این کمپانی را بر عهده دارد، به علت وجود مقادیر زیاد مواد شیمیایی و قابل اشتعال امروز دچار آتش سوزی شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن

گروهی از کارشناسان چینی در حال کار و توسعه گوشی هوشمند جدید نوکیا هستند. بر اساس اخبار منتشر شده این محصول جدید از کیفیت بالایی در مونتاژ برخوردار است. Nokia 6 دارای بدنه فلزی با پوشش پلاستیکی در قسمت بالا و پایین پنل پشتی است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن

کمپانی LG با انتشار اخبار جدیدی در فضای مجازی در مورد رونمایی از پرچمدار جدید خود خبر داد. مزیت کلیدی این محصول دارا بودن صفحه نمایش بزرگ است که تقریبا قسمت زیادی از پانل جلو را در برمی گیرد و می تواند این محصول را به رقیبی برای سامسونگ تبدیل کند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن

کمپانی چینی WPG کمپینی را برای تولید نسل جدیدی از پاوربانک های همراه ایجاد کرده است و برای جمع آوری پول مورد نیاز این پروژه در سایت JD.com فراخوان عمومی اعلام کرده است. ظرفیت این باتری 5000 میلی آمپر است و توانسته رکورد شارژ سریع را برای شارژکامل را در مدت 10 دقیقه بزند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن

اینسایدر مشهور @OnLeaks به تازگی در صفحه Twitter شخصی خود اطلاعات جدیدی در مورد دو پرچمدار جدید کمپانی Samsung به اشتراک گذاشته است. وی همچنین یک ویدئو و لیستی از مشخصات گوشی های هوشمندی که قرار است در تاریخ 29 مارس در نیویورک رونمایی شوند را منتشر کرده است.

ادامه مطلب