محبوب ترین ها
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۱۰:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۹ شهريور

در آستانه تاریخ عرضه رسمی Apple Watch 2، خرده فروشان در ایالات متحده شروع به کاهش قیمت ساعت های هوشمند Apple Watch کرده اند. طبق گزارشات موجود هزینه این گجت 50 $ کاهش یافته است.
در حال حاضر یکی از خرده فروش های معتبر در بازار به نام Best Buy، این ساعت را با قیمت 199 دلار عرضه می کند. در حالی که مدل تاپ این گجت در حال حاضر 270 دلار قیمت گذاری شده است.

ادامه مطلب
پوشیدنی
حمید رضا مازندرانی۴:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۹ شهريور

سال گذشته، VSP که بزرگترین سازمان فعال در زمینه سلامت چشم در آمریکا است، عینکی را رونمایی کرد که به گفته آن سازمان تداعی کننده عینک های آینده بشر است. آن عینک موسوم به Project Genesis در یک آزمایشگاه تحقیقاتی در VSP طراحی شده بود. ایده اصلی عینک فوق این است که حسگرهای حرکتی نصب شده روی عینک اطلاعات را ثبت نمایند. عینک این مزیت را دارد که بر خلاف سایر تجهیزات مشابه (مثل هدفون های فیت بیت) خیلی ها از آن به طور دائمی استفاده می کنند. همچنین حسگرهای نصب شده روی آن می توانند وضعیت کلی بدن و حالت راه رفتن را نیز ثبت نمایند.

ادامه مطلب
پوشیدنی
نيلوفر كل واخي۱۴:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۸ شهريور

یک جایزه ی 250000 دلاری برای هر کسی که بتواند به ساخت بهترین نمونه ی اولیه بپردازد، در نظر گرفته شده است.
وزارت دفاع به دنبال تعدادی افراد تولیدکننده ی خلاق است که به ایجاد یک لباس برند خطر زیست محیطی کمک کند. چالش لباس Chembio بر عهده ی بخش دفاع زیستی و شیمیایی ارتش آمریکا می باشد، و یک جایزه ی 250000 دلاری برای ایده هایی در مورد چگونگی ساخت یک لباس ایمنی در نظر گرفته شده است.
با توجه به مسابقه، لباس اخیر، دارای یک بازدارنده به شکل وزنه ی بسیار بزرگ است که با شدت زیاد به محدود شدن دامنه ی حرکت، چالاکی و قدرت مانور سربازان منجر می شود. افرادی که به قضاوت این مسابقه می پردازند به دنبال پیشرفت های به خصوص در میزان شتاب، حرکت و سایر ویژگی ها هستند. در اصل ساختن لباسی که ظریف تر بوده و کمتر دست و پا گیر باشد مدنظر است و ما می دانیم رباتی که برای آزمایش آن آماده باشد، کلید اصلی آن محسوب می شود.

ادامه مطلب
پوشیدنی
نيلوفر كل واخي۶:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور

آن ها به ساختن یک موتور تعاملی برای کمک کردن می پردازند.
واقعیت مجازی در زمانی که بتوانید به وسیله ی آن به بلند کردن اشیا با دست های خود بپردازید، بسیار باورپذیرتر خواهد بود، تا اینکه بخواهید از یک دستگاه کنترل و یا یک جفت ریموت برای آن استفاده کنید. Leap Motion یکی از پیشگامان در این حوزه محسوب می شود، و توانسته است محور اصلی محصولات خود را از حسگرهای دنبال کننده ی حرکات و تجهیزات دسکتاپ به همراهی هدست های واقعیت مجازی توسعه دهد. به منظور افزایش علاقه ی افراد نسبت به این محصول، که باید همچنان آن را به صورت دستی به Oculus Rift یا HTC Vive وصل کنید، آنها به توسعه ی یک قطعه ی نرم افزاری جدید به نام موتور ارتباطی پرداخته اند. که به عنوان یک افزونه محسوب می شود، آن ها وعده ی یک تجربه ی واقعی تر را در زمان برقراری ارتباط با اشیای باورپذیرتر داده اند.

ادامه مطلب
پوشیدنی
نيلوفر كل واخي۲:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور

این به عنوان قطعه ی گمشده ی پازل واقعیت مجازی محسوب می شود.
به همان اندازه ای که ما این روزها از واقعیت مجازی لذت می بریم، هنوز به ندرت بحث هایی که در مورد لمس کردن اشیای مجازی با استفاده از دست های ما مطرح می شود را می شنویم. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، دستکش Manus واقعیت مجازی به عنوان اولین دستگاهی است که می تواند دستان ما را از کنترل کننده ها رها کند، اما تنها به ارائه ی بازخوردهای لمسی می پردازد، بدین معنا که شما هنوز قادر نخواهید بود تا به حس کردن شکل و یا موجودیت فیزیکی اشیای مجازی بپردازید. این همان جایی است که Dexmo وارد می شود: این دستکش اسکلتی شکل مکانیکی، می تواند به دنبال کردن 11 درجه از میزان حرکت پرداخته و به ارائه ی بازخورد نیروهای متغیر برای هر انگشت بپردازد. اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، شما قادر خواهید بود تا به شکلی واقعی به فشار دادن یک اردک پلاستیکی در دنیای واقعیت مجازی بپردازید. بهتر از این، این دستکش به ظاهر بدقواره، ادعا می کند که بسیار سبک وزن است و همچنین بدون سیم و برای مدت زمان نسبتا طولانی قابل استفاده است.

ادامه مطلب
پوشیدنی
حمید رضا مازندرانی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور

انگشتری که مبتنی بر سیستم Visa بوده و با آن می توان به فروشگاه پول پرداخت کرد، هم اکنون دیگر منحصر به ورزشکاران المپیک ریو نیست و همگان می توانند آن را بخرند. این انگشتر مجهز به فناوری NFC است، و در بسیاری از فروشگاه ها حتی دیگر نیاز نیست گوشی را از جیب خود در بیاورید، چرا که با این انگشتر می توان پول را پرداخت کرد. احتمالاً از ماه آینده می توانید با خریدن این محصول جالب به قیمت 53 دلار از آن استفاده کنید.

ادامه مطلب
پوشیدنی
نيلوفر كل واخي۶:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۶ شهريور

دستگاه پردازش هولوگرافیک می تواند عملیات بیشماری را در هر ثانیه انجام دهد.
مایکروسافت جزئیات بیشتری را در مورد هدست های HoloLens در کنفرانس Hot Chips در Cupertino آشکار کرده است. دستگاه های واقعیت افزودنی سبب پیوند بازی های ویدیویی با دنیای واقعی خواهند شد، بنابراین نیاز دارد تا به محاسبه ی موقعیت شما، موقعیت سر و رفتارهای شما با سرعت بسیار بالا بپردازد. حالا در مورد دستگاه پردازش هولوگرافیک (HPU) بیشتر می دانیم که به همراه 24 تراشه ی هسته ای از سطح عملکردی نزدیک به ابررایانه ها برخوردار است، سطحی از عملکرد که می تواند بیلیون ها عملیات را در هر ثانیه انجام دهد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۱۶:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۵ شهريور

در برنامه های شرکت ایسر همزمان با برگزاری نمایشگاه IFA-2016 ، مدل جدیدی از ساعت هوشمند این کمپانی برای علاقه مندان به بازی های کامپیوتری معرفی خواهد شد.
در حال حاضر، هیچگونه اطلاعاتی در مورد طراحی و ویژگی های فنی این ساعت هوشمند در مطبوعات گزارش شده است. نمایندگان این کمپانی وعده داده اند تا در طول این رویداد تمامی ویژگی ها را به اطلاع علاقه مندان برسانند.

ادامه مطلب