ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در پی بروز انتقاداتی در فضای مجازی مبنی بر استفاده سرویس اینترنتی درخواست خودرو «اسنپ» از نقشه‌ای با نام مجعول "خلیج عربی"، مدیریت این شرکت در نامه‌ای رسمی به مرکز مطالعات خلیج‌فارس، ضمن محکوم کردن بکارگیری هر نامی غیر از نام «خلیج فارس» قول مساعد این مجموعه را برای استفاده از نقشه‌های بومی ایرانی در اپلیکشن اسنپ اعلام کرد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت

ایلنا، آسان پرداخت در سال‌های گذشته روش‌های نوین پرداخت مانند NFC، تله‌‌پرداز با امکان پرداخت از طریق گوشی‌های هوشمند، پرداخت از طریق کارت ملی هوشمند در کارتخوان‌های آپ را به تمامی متقاضیان خرید کتاب ارائه کرده بود، امسال نیز با ارائه راهکارهای نوین، زیرساخت‌های مناسب پرداخت را برای کاربران و مشتریان بانک شهر فراهم کرده تا دوستداران کتاب و غرفه‌داران نمایشگاه با سرعتی بالا خرید خود را انجام دهند.
آسان‌پرداخت در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اولین‌بار رسید پرداخت الکترونیک بر روی دستگاه کارتخوان را با هدف صرفه جویی در خروج ارز ناشی از واردات رول کاغذ دستگاه کارتخوان و تجربه کاربری بهتر برای کاربران خود ارائه کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ ارديبهشت

دونیت در اطلاعیه‌ای برنامه‌ توقف فعالیت خود را اعلام کرده‌ است.
به گزارش پیوست طبق اطلاعیه‌ای که روی سایت دونیت قرار گرفته‌ است این پلتفرم تامین مالی جمعی در یک دوره زمانی تقریبا یک ساله تمامی فعالیت‌های خود را متوقف خواهد کرد.
تیم مدیریتی دونیت دلیل اصلی توقف فعالیت این پلترم تامین مالی جمعی را اعلام نکرده است فقط در اطلاعیه آمده است: «بر اساس تصمیم اتخاذ شده در هسته‌ی تیم دونیت، فعالیت دونیت، بزودی و با برنامه زیر پایان خواهد یافت.»
در اولین اطلاعیه‌ای که از سوی تیم این پلتفرم تامین مالی جمعی صادر شده است از تاریخ اول خرداد ماه امسال امکان حمایت به پروفایل‌های شخصی و سازمانی غیر فعال خواهد شد همچنین امکان ایجاد پروژه جدید نیز وجود نخواهد داشت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ ارديبهشت

به گزارش پیوست، تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت تامین سرمایه امین و شرکت ارتباط فردا به منظور ایجاد بستر فناوری ثروت امضا شد.
هدف از این توافق‌نامه ایجاد چارچوب حقوقی برای همکاری و مشارکت دو طرف در زمینه فناوری ثروت (Wealth-Tech) است. مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین در این مراسم در گفت‌وگو با پیوست با اشاره به رویکرد انتخاب شده برای این شرکت گفت: سال‌ گذشته تامین سرمایه امین با انتخاب شعار هوشمندی مالی، تحول دیجیتال را به عنوان اصلی‌ترین استراتژی خود انتخاب کرد و برای اجرایی کردن این هدف خود ‌پس از بررسی شرکت‌های دیجیتال و نواور ونیز آشنا به دانش مالی، شرکت ارتباط فردا ‌‌را به عنوان شریک استراتژیک ‌خود در حوزه نوآوری انتخاب کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ ارديبهشت

به گزارش تسنیم، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: هم‌اکنون فرم‌های دریافت تسهیلات برای شتاب‌دهنده‌ها در حال تنظیم است در دوره جدید کلیت این بسته حمایتی در هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به تصویب رسیده است.
سیاوش ملکی‌فر در نشست شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه‌هایی ویژه‌ برای حمایت از شتاب‌دهنده‌ها دارد، اظهار کرد: نگاه ما بیشتر به شتاب‌دهنده‌ها به عنوان بازیگرانی است که جریان توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط فناور محور را تقویت می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ ارديبهشت

به گزارش دیجیاتو، حسن کریمی قدوسی بعد از پنج سال مدیرعاملی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را به شخص دیگری تحویل داد.
بعد از شایعات مربوط به پایان کار کریمی قدوسی به عنوان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها، او با انتشار پستی اینستاگرمی این خبر را تایید کرد: «بنیاد با تاسی از سیاست‌های کلان حاکم بر دولت یازدهم و دوازدهم سعی در حذف فعالیت‌های تصدی‌گرایانه و تقویت نقش حاکمیتی خود کرد و در این مسیر برخی از مجوزهای اضافی را حذف و فرایند تولید بازی را در کشور تسهیل و‌ مشارکت در تولید بازی‌ها را متوقف کرد‌.»

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ ارديبهشت

به گزارش تسنیم، معاون اول رئیس جمهوری گفت: پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری کشور یکی از نقاط امید کشور هستند تا بتوانیم در مقابل فشار‌ها مقاومت کرده و با اتکاء به توان داخلی، نیاز‌های کشور را تأمین کنیم.
اسحاق جهانگیری در نهمین جلسه هیات امنای پارک علم و فناوری پردیس فعالیت‌های پارک علم و فناوری پردیس و شرکت‌های عضو آن را مثبت ارزیابی و بر لزوم تلاش هر چه بیشتر مسئولان پارک برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان تأکید کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۳ ارديبهشت

به گزارش ارز دیجیتال، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور دست‌اندرکاران نظام بانکی، بیمه و بورس در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در حال برگزاری است. این رویداد اقتصادی که از ۲ تا ۵ اردیبهشت ماه برپاست، محل ارائه دستاوردهای بومی نوآوران ایرانی در حوزه بانکی و اقتصادی است. اما از نکات قابل توجه این نمایشگاه رونمایی از اولین خودپرداز بیت کوین (BTM) ساخت ایران در نمایشگاه بین‌المللی تهران است.

ادامه مطلب