گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

فناوری تشخیص چهره موضوعی پر چالش است. گروه‌های مدافع حقوق مشتریان و سرمایه‌گذاران به خاطر اینکه آمازون فناوری هوش مصنوعی تشخیص چهره‌اش را در اختیار نیروهای قانونی قرار داده است، در مقابل آن صف آرایی کرده‌اند. این سیستم به نیروهای دولتی اجازه‌ی استفاده از سیستم Face ID را با نرخ خطای نزدیک به ۱۵ درصد می‌دهد. از طرف دیگر، فیسبوک هم برای استفاده‌ی فناوری‌های تشخیص چهره در گرفتن عکس بدون اجازه‌ی کاربران تحت انتقادات شدید قرار دارد.

ادامه مطلب
سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

نتایج رسانه‌های اجتماعی در نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیک (E3) اعلام شدند، بزرگترین نمایشگاه تجاری بازی در لس‌آنجلس در ماه ژوئن، و نتایج نشان می‌دهد که این نمایشگاه همچنان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سالانه‌ی بازی‌سازی است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

شرکت اپل روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد با همکاری تامین‌کنندگانش برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در چین مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را صرف انرژی‌های سبز می‌کند. این پروژه‌ی برق نزدیک به یک میلیون خانه را در این کشور تامین می‌کند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

اخبار جدیدی مربوط به گوشی هوشمند و انعطاف‌پذیر Surface Phone مجهز به دو صفحه، بر سر زبان‌ها است. برای اولین‌بار Microsoft خبرهایی از وجود چنین محصولی را منتشر کرد اما بعدها اعلام کرد توسعه‌ی آن متوقف‌ شده است و افزود توسعه‌دهندگان قرار است بر روی توسعه‌ی نوت بوکی با پشتیبانی از Win32 کار کنند.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

اشتباه رایج در یکی از فایل‌های کدنویسی شده‌ی بازی Aliens: Colonial Marines سبب شد تا این بازی به‌ درستی اجرا نشود و یا در واقع یک اثر ضعیف به شمار بیاید. بازی Aliens: Colonial Marines برای اولین بار در تاریخ ۱۱ فوریه‌ی ۲۰۱۳ منتشر شد. سازندگان امیدوار بودند با ارائه‌ی این بازی در میان رتبه‌بندی‌های برتر قرار گیرند اما کاملاً عکس آن اتفاق افتاد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

متخصصان توصیه‌های ساده‌ای برای افزایش عمر باتری دستگاه الکترونیکی ارائه دادند. به گفته‌ی آن‌ها، کاربران اغلب در هنگام شارژ گجت‌های خود اشتباهاتی می‌کنند که خوشان به آن‌ها آگاه نیستند. ازجمله رایج‌ترین اشتباهات، از نظر کارشناسان، شارژ تلفن به هنگام تخلیه‌ی کامل باتری است. به توصیه‌ی آن‌ها، گجت‌های هوشمند باید هنگامی به برق متصل شوند که حداقل ۵۰ درصد شارژ دارند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با تأکید بر اهمیت حکمرانی در هوشمندسازی برای ایجاد مقاومت از نوع اقتصاد مقاومتی و پدافند غیرعامل بدون ماهیت نظامی گفت: در شورای عالی فضای مجازی در حوزه‌ی هوشمندسازی سند تهیه‌ شده و رویکرد آن هوشمندی مبتنی بر ارتقای بهره‌وری برای ادامه‌ی حیات در نظام اقتصادی جهان است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۵ تير

وزیر ارتباطات گفت: هنوز بخش بزرگ‌تری از لیست‌های ارز تخصیصی ۴۲۰۰ تومانی منتشر نشده است. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد آذری‌ جهرمی در توییتر نوشت: امروز سخنگوی محترم دستگاه قضا از آغاز برخورد با متخلفین ارزی خبر داد. خوشبختانه روند شفاف‌سازی مسیر مناسبی در پیش‌گرفته است.

ادامه مطلب