ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۸ دي

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با تاکید بر نقش بنیادین ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه‌ی اقتصادی از افزایش ۲.۵ برابری درآمدهای صنعت ICT نسبت به نفت در دنیا خبر داد.
ناصرعلی سعادت، به تشریح ارتباط حوزه‌ی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات با فضای اقتصادی کشور با عنوان اقتصاد دیجیتال پرداخت و اظهار کرد: تنها صنعتی که در کشور قابلیت این را دارد که بتواند جایگزین صنعت نفت بشود، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است، چراکه در حال حاضر دنیا به سمت استفاده‌ی گسترده از فناوری اطلاعات در همه‌ حوزه‌های مربوط به اقتصاد می‌رود. ما نیز در کشور چاره‌ای جز حرکت در این مسیر نداریم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۸ دي

ساخت کارخانه‌ی تولید لوازم خانگی مادیران، در منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی پیام با حضور محمدجواد آذرجهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمد علی نجفی استاندار استان البرز آغاز شد. این پروژه در زمینی به مساحت ۷۳ هزار متر مربع اجرا می‌شود. مسعود امیری رئیس هیات مدیره‌ی این شرکت در مراسم کلنگ‌زنی از اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر در این کارخانه خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۸ دي

رئیس سازمان راهداری گفت: باید سیاست‌ها و نگاه کلان کشور به سمت توسعه‌ی حمل و نقل عمومی حرکت کند. ظرفیتی که در یک اتوبوس برای جابه‌جایی مسافران وجود دارد، نیاز به ۱۲ خودرو شخصی دارد و این یعنی ما باید یک خودرو را حذف کرده و تعداد زیادی خودروی دیگر وارد جاده کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۸ دي

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه‌ی اینستاگرم خود نوشت: از ابتدای آغاز به کار، سوالات و مراجعات زیادی در خصوص مجموعه‌ی مخابرات ایران داشته‌ام.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۸ دي

به گزارش مهر، مرتضی براری در صفحه‌ی اینستاگرم خود با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان فضایی ایران استفاده از فناوری فضایی در خدمت رفاه جامعه، مدیریت منابع و ارتقا بهره‌وری خواهد بود، اظهار داشت: باید بستر و زمینه‌ را برای افزایش فعالیت بخش خصوصی و کسب‌وکارهای نوین فراهم کنیم تا از این طریق با توسعه‌ی خدمات فضاپایه در کشور باعث ارتقا سطح رفاه جامعه و مدیریت بهینه منابع شویم.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۸ دي

Instagram feed پست‌های توصیه شده توسط کاربران را نمایش می‌دهد – تغییری که اوایل ماه جاری، زمانی که هنوز در مراحل تست بود، در این برنامه گنجانده شد و از آن زمان به طور کامل عملیاتی شده است. این ویژگی، پست‌هایی را که مورد علاقه‌ی دیگر حساب‌های کاربری که فرد دنبال می‌کند است را به وی پیشنهاد می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۸ دي

بر اساس اطلاعات جدیدی که از Flurry Analytics به دست آمد، دستگاه‌های Apple حدودا 44 درصد از فعالیت تبلت و گوشی‌های هوشمند در طی تعطیلات را به خود اختصاص دادند که نزدیک به یک سوم آن شامل دستگاه‌های iPhone 8+ ، 8 و X بودند. با این حال، مدل‌های iPhone 7 و iPhone 6 به ترتیب با ۱۵/۱ و ۱۴/۹ درصد در رده‌های بالا قرار گرفتند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۸ دي

بر اساس گزارشی از شبکه‌ی خبری پخش زنده‌ی Cheddar، شرکت Snap در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که به کاربران اجازه‌ی اشتراک‌گذاری استوری‌ها را خارج از اپلیکیشن Snapchat می‌دهد. این ویژگی که "Stories Everywhere" نامیده می‌شود برای بهبود حضور Snapchat فراتر از یک اپلیکیشن موبایلی و برای رقابت با Facebook و Instagram طراحی شده است.

ادامه مطلب