کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

نمایندگان رسمی Apple گزارش دادند که مدیران این کمپانی تصمیم دارند تا به‌ صورت بی‌سابقه‌ای تولید ساعت‌های هوشمند Apple Watch را افزایش دهند. بر این اساس قرار است در سال 2018، 27 میلیون دستگاه ساعت به فروش برسد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

هوش مصنوعی Google با صدایی کاملاً شبیه به صدای انسان، سیستم جدید تبدیل متن به گفتار خود را بانام Tacotron 2 راه‌اندازی کرد. به گفته‌ی توسعه‌دهندگان این سیستم با دقت خیره‌کننده‌ای کار می‌کند، صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی، غیر قابل تشخیص از صدای انسان است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

تلسکوپ فضایی هابل تصاویر شگفت‌انگیزی از سحابی NGC 6326 به نمایش گذاشته است. این سحاب اعجاب‌انگیز در فاصله‌ی حدود 11 هزار سال نوری از زمین واقع‌ شده است. در مرکز این سحابی یک ستاره ی عظیم وجود دارد که به‌زودی نابود خواهد شد. این ستاره در حال حاضر، مرحله‌ی "غول قرمز" را سپری کرده و شروع به انتشار گاز از سطح خودکرده است. آزاد شدن این گازها اغلب دید بسیاری زیبایی به این سحابی می‌دهد. سایه‌های آبی روشن و قرمز، ترکیبی از اکسیژن و هیدروژن یونیزه را تشکیل می‌دهند که اشعه‌ی ماوراءبنفش قوی را در ستاره به وجود می‌آورد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

با اجرای رجیستری برای تمامی گوشی‌ها و تبلت‌هایی که تا قبل از تاریخ اجرای هر مرحله فعال‌ شده است مشکلی به وجود نمی‌آید اما پس‌ از آن صرفاً گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند فعال خواهند شد.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: با توجه به افزایش استفاده از فضای مجازی، به همان نسبت‌، کلاه‌برداری در فضای مجازی توسط افراد سودجو افزایش‌یافته است. سرهنگ شاکری تأکید کرد: ‌در همین رابطه افراد زیان‌دیده از فضای مجازی به پلیس فتا مراجعه می‌کنند که به علت عدم شناخت آسیب‌های فضای مجازی‌، متحمل ضرر و زیان مالی شده‌ا‌ند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ دي

اطلاع‌رسانی درباره‌ی ورود رجیستری به مقابله با گوشی‌های قاچاق بلک‌بری، گوگل پیکسل و موتورولا به نسبت محصولات اپل، دیرتر انجام شد.
فاز دوم اجرای طرح ملی رجیستری گوشی‌های تلفن همراه از چهاردهم آذر ماه سال جاری با تصمیم کارگروه ساماندهی و مقابله با قاچاق موبایل، آغاز شد و تمامی مدل‌های گوشی و تبلت اپل را مشمول دانست.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ دي

یکی از سؤال‌ها درباره‌ی رجیستر کردن گوشی موبایل، نحوه‌ی رجیستری گوشی‌های چند سیم کارت است که این گوشی‌ها به ازای هر سیم کارت دارای یک IMEI دارند.
طرح رجیستری گوشی تلفن همراه از 14 آذر ماه آغاز شده است. در مرحله‌ی اول فقط گوشی و تبلت‌های آیفون مشمول این طرح شده‌اند و روز گذشته نیز سه برند جدید بلک بری، گوگل‌ پیکسل و موتورولا مشمول این طرح شد.
برای فعال‌سازی گوشی‌های جدید در طرح رجیستری کاربر باید از طریق سامانه‌ی همتا (ستاره 7777 مربع) عمل کند. در این سامانه شماره‌ی سیم کارت، شماره‌ی IMEI و کد فعال‌سازی (یک عدد 6 رقمی که روی کارت گارانتی درج شده و باید هنگام خرید از فروشنده دریافت کرد) از کاربر خواسته می‌شود و IMEI گوشی و شماره‌ی سیم کارت با هم منطبق و در نهایت گوشی فعال خواهد شد.

ادامه مطلب