ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

محمدجواد آذری جهرمی در یادداشتی که در سایت دولت منتشر شده است حقوق شهروندی را از ضرورت‌های دولت برشمرده است.
یادداشت وزیر ارتباطات را در ادامه بخوانید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

به نوشته‌ی اقتصاد آنلاین، چند سالی است که اینترنت چیزها (IoT) مورد توجه دولت‌ها و شرکت‌ها قرار گرفته و تا به حال برای پیشرفت و توسعه‌ی آن سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی شده است.
به طور کلی هر وسیله‌ای که توانایی برقراری ارتباط با شبکه‌ی جهانی اینترنت را داشته باشد جزئی از اینترنت چیزها به حساب‌ می‌آید؛ حال این وسیله می‌خواهد رایانه‌‌ی شخصی باشد یا لباس کودک و یا یخچال.
تصور کنید شب از محل کارتان خسته به نزدیکی خانه می‌رسید و به محض رسیدن، در‌ها برای شما باز می‌شود و درحالی که بوی خوش غذای مورد علاقه‌تان در خانه پیچیده است چراغ‌ها به طور هوشمند روشن می‌شود و پیام‌های تلفنی و ایمیل‌ها برایتان خوانده می‌شود. این می‌تواند مثال خوبی برای مفهوم اولیه‌ی اینترنت چیزها باشد ولی باید گفت که گستره‌ی اینترنت‌ چیزها بسیار وسیع‌تر از این مثال است و می‌تواند همه‌ی ابعاد زندگی جانداران را متحول کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور تسریع در اجرای شبکه‌ی ملی اطلاعات و با توجه به سند تبیین الزامات این شبکه و در راستای اجرایی شدن مصوبات شورای عالی فضای مجازی، احکام ساختار جدید شورای راهبری توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات را امضا کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

شرکت ملی پست در راستای تاکید وزیر ارتباطات و به منظور تسهیل در ارایه‌ی خدمات مربوط به کارت هوشمند ملی و رفاه حال شهروندان، پیش ثبت نام و نوبت‌گیری در واحدهای پستی دولتی سراسر کشور را رایگان اعلام کرد.
مدیر کل دفتر روابط عمومی شرکت پست با بیان این مطلب گفت: به دنبال بازدید چند روز گذشته‌ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه‌ی پستی جنوب غرب تهران و بررسی روند ارایه‌ی خدمات مربوط به کارت هوشمند ملی و همچنین براساس تصمیم جدید مدیران ارشد شرکت ملی پست؛ ارایه‌ی خدمات مربوط به پیش ثبت نام و نوبت‌گیری کارت هوشمند ملی در واحدهای پستی سراسر کشور به صورت رایگان انجام خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

در تخفیف ویژه‌ی زمستان، تعرفه‌ی رومینگ بین‌الملل «مکالمه، پیامک و اینترنت همراه» مشترکین همراه اول در ۵۸ کشور مهم کاهش یافت.
به گزارش اداره‌ی کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، از روز چهارشنبه ۶ دی ماه، تعرفه‌ی مکالمه، پیامک و اینترنت همراه اولی‌ها در ۸۰ اپراتور مربوط به ۵۸ کشور مهم جهان کاهش یافت.
بر اساس این گزارش، در کمپین زمستان رومینگ همراه اول که در ادامه‌ی طرح‌های تخفیفی رومینگ بین‌الملل این اپراتور ارائه شده، مکالمات دریافتی، مکالمات داخلی و مکالمه با ایران و همچنین پیامک های ارسالی شامل تخفیف شده است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

WhatsApp برنامه‌هایش برای سیستم‌عامل‌های قدیمی موبایل‌ها را در کمتر از یک هفته مانده به پایان سال جاری اعلام کرد. این اپلیکیشن متعلق به Facebook پشتیبانی از BlackBerry OS (شامل BB10) و Windows Phone 8.0 (و قدیمی‌تر) را تا 31 دسامبر پایان می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

The Library of Congress (LOC) به تازگی تغییراتی را در برنامه‌ی طولانی مدتش برای آرشیو کردن Twitter اعلام کرد. Gizmodo گزارش می‌کند از 31 سپتامبر 2017، این کتابخانه آرشیو تمامی توئیت‌ها را متوقف کرده و به جای آن توئیت‌های خاصی را بر اساس "شرایط بسیار گزینشی" انتخاب و بایگانی می‌کند. این تصمیم در White Paper (اوراق سفید) منتشر شده‌ی اخیر اعلام شده بود که توضیح می‌دهد "توئیت‌های جمع‌آوری و بایگانی شده بر مبنای موضوعی و رویدادی خواهند بود، شامل وقایعی همچون انتخابات، یا موضوعاتی مربوط به علایق ملی مانند سیاست عمومی."

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

همچنان که نبرد با Qualcomm رو به افزایش است، Apple دوباره گفت مودم‌های MediaTek را در سال 2018 برای iPhoneهایش استفاده می‌کند. به گزارش DigiTimes، شرکت Apple به دنبال ظرفیت اضافی پس از انتقال نیمی از سفارشاتش از Qualcomm به Intel است. در این گزارش آمده که MediaTek ظرفیت، تکنولوژی و مزایای قیمتی را که Apple به دنبال تامین مودم برای iPhone است، دارا می‌باشد. بنابراین MediaTek به Intel برای تامین مودم‌های مورد نیاز می‌پیوندد.

ادامه مطلب