گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

در ۷ام نوامبر، Tesla اعلام داشت که مشتریانی که پس از ۱ ژانویه‌ی ۲۰۱۷ خودروی خود را خریده باشند، دیگر نمی‌توانند از سرویس شارژ نامحدود این شرکت از طریق شبکه‌ی Supercharger استفاده کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

همانطور که می‌دانید، گروه Open Whisper Systems با تیم سازندگان اپلیکیشن WhatsApp وارد همکاری شد تا بتواند از نوعی کدگذاری پشت سر هم برای تمام ارتباطاتی که از طریق این ‌اپلیکیشن شکل می‌گیرد استفاده نماید. اخیرا شرکت Open Whisper Systems اپلیکیشن Signal خود را برای سیستم‌عامل‌های Android با توانایی جلوگیری از سانسور در دو کشور کوبا و عمان به روزرسانی کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

شرکت Qualcomm اعلام کرد، شرکت چینی Meizu Technology به پرداخت هزینه‌های صدور گواهی‌ ثبت، به منظور حل و فصل درگیری قانونی در چین و سه کشور دیگر موافقت کرده است. این امر نشان داد، شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی آمریکایی می‌تواند از مالکیت معنوی گواهی‌های ثبت‌ خود در بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان دفاع کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

در آغاز سال ۲۰۱۶، Facebook ،Amazon و Apple هیچ برنامه‌ی عمومی به منظور ایجاد یک اکوسیستم چت‌بات و ربات‌ نداشتند. در حقیقت نه چارچوب Microsoft Bot، نه پلتفرم ربات Facebook Messenger، نه iMessage App Store و نه چارچوب Lex آمازون وجود خارجی نداشت.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

در دو سال گذشته ما به بررسی چگونگی استفاده و توسعه‌ی اپلیکیشن‌های Apple ،Google و Microsoft از فروشگاه‌های نرم‌‌افزاری یکدیگر پرداختیم. اکنون زمان آن رسیده تا از منظر دیگر بدین استراتژی نگاه کنیم که البته با مدل کسب و کار مربوطه‌ی آن‌ها همخوانی دارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

اوایل هفته‌ی جاری، مدیرعامل Twitter، آقای Jack Dorsey یک فراخوان عمومی برای بازخورد در مورد آنچه شرکت می‌تواند به منظور عملکرد بهتر انجام دهد، منتشر کرد. روز جمعه، وی چهار موضوع اصلی، شامل رسیدگی به توهین‌‌ها، ویرایش توئیت‌ها، دنبال کردن موضوعات و علاقه‌مندی‌ها و مدیریت بهتر مکالمات را بیان نمود.

ادامه مطلب