کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي

به تازگی Nokia اعلام کرده است، قصد دارد مالکیت شرکت DeepField را از آن خود کند. DeepField یک استارتاپ SaaS است که به سرمایه‌گذاری‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات ابر در بهبود عملکرد شبکه و امنیت آن کمک می‌کند. شایان ذکر است، جزئیات معامله‌ی مذکور هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. همانطور که می‌دانید، شرکت خصوصی DeepField در سال ۲۰۱۱ خارج از میشیگان تاسیس شد که تجزیه و تحلیل داده‌های آنی را برای مشتریان خود در حوزه‌ی عملکرد و امنیت شبکه‌ی IP فراهم می‌کند. همچنین می‌تواند حملات محروم‌سازی از سرویس را شناسایی نماید.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي

از دستیار Google یا Cortana بپرسید جمع ۴+۴ چه عددی است؟ در پاسخ احتمالا می‌شنوید ۸، یا حتی سوال سخت‌تری بپرسید، مانند یونان باستان را می‌شناسید؟ خوش شانس خواهید بود اگر Cortana به جای پاسخ مستقیم، به احتمال زیاد به سراغ جستجو در وب‌سایت‌های مختلف رفته و اطلاعات جامعی را برای شما دسته‌بندی کند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي

آمار منحصر به فرد منتشر شده توسط شرکت Medium تا قبل از پایان سال نشان دهنده‌ی ۶۰ میلیون بازدیدکننده ماهانه است. این آمار ۱۴۰ درصد افزایش را نسبت به ۲۵ میلیون بازدیدکننده‌ی ماهانه در سال گذشته نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد، تصویب خدمات چاپ و نشر نیز با ۷/۵ میلیون پست نوشته شده، یک افزایش ۲۹۵ درصدی داشته باشد.

ادامه مطلب
سرگرمی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي

بر اساس گزارش رئیس بخش توسعه کمپانی سونی، سوهیا یوشیدا، کمپانی بازی سازی Sony قصد دارد در سال 2017، پروژه های جدیدی از بازی های جذاب و هیجان انگیز را برای مشتریانش ارائه دهد. وی افزود تمامی بخش های این کمپانی پس از تعطیلات این ژانویه شروع به کار خواهند کرد و تا پایان سال مشغول کار بر روی پروژه ها خواهند بود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي

کمپانی چینی لنوو در نمایشگاه CES 2017 از دو مانیتور جدید خود به نام های ThinkVision P27h و P24h مجهز به پورت USB Type C رونمایی کرد. به گفته مدیر این کمپانی، این دو محصول در تاریخ 5 ژانویه در نمایشگاه CES 2017 در لاس وگاس برای عرضه به عموم ارائه خواهد شد.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي

Apple همیشه یک قدم جلوتر از رقبای خود در زمینه به روز رسانی‌های نرم افزاری گام بر می دارد و این بار نیز پس از مدت کوتاهی سیستم عامل جدید خود را به روز رسانی کرده است. تست سیستم عامل iOS 10.3 در تاریخ 10 ژانویه آغاز خواهد شد. به نظر می رسد این سیستم جدید با پس زمینه تیره ارائه شود.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي

رئیس آمریکایی Twitter جک دورسی در پایان سال جلسه ای برای مشاوره گرفتن از کاربران خدمات این شبکه برگزار کرد. نتیجه این گفت و گو سبب شد که مدیر این شبکه تغییراتی را در این سرویس محبوب ایجاد کند.

ادامه مطلب