حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند

دادگاه منطقه‌ای در نیویورک تصریح کرد که باز نشر یک توئیت بر روی صفحات وب می‌تواند نقض قوانین کپی باشد – تصمیمی که می‌تواند اثر وسیعی بر شبکه‌های اجتماعی و انتشارات داشته باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند

VentureBeat گزارش می‌کند LG در ماه ژوئن گوشی پرچمدار باز طراحی شده‌ای تحت عنوان Judy را معرفی می‌کند. LG قبلا گفته بود که این تلفن از چرخه‌ی راه‌اندازی گوشی هوشمند قابل پیش‌بینی شرکت مجزا خواهد بود، با این اعلام شایعه‌ی ماه ژوئن تغییر قابل توجهی می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱ اسفند

به گزارش مهر، رضا باقری اصل در نشست خبری با تشریح جزئیات لوایح پنج‌گانه‌ی نظام حقوقی فناوری اطلاعات از حل مشکلات کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌ی حریم خصوصی و ارتباط با نهادهای امنیتی، پس از تبدیل شدن این لوایح به قانون، خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱ اسفند

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در چهارمین همایش سالانه‌ی اقتصاد مقاومتی، مبارزه با قاچاق را یکی از شاخص‌های اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد که حلقه‌ی مفقوده‌ی آن فناوری اطلاعات است و گفت: اکنون اقتصاد مقاومتی در کشور دارای تفسیر شده و نهاد پیدا کرده است. این هدف، هم‌اکنون برنامه و شاخص دارد و هر شاخص قابلیت پایش پیدا می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱ اسفند

به گزارش مهر، آزمایشگاه پژوهشکده‌ی فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات ایران (پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات) مسئولیت دبیرخانه‌ی کمیته‌ی «اینترنت اشیا و فناوریهای مرتبط» را بر عهده گرفت.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱ اسفند

به گزارش مهر، به نقل از وزارت ارتباطات، براساس قرارداد همکاری منعقده بین پست بانک ایران (بانک عامل وزارت ارتباطات) و پست قطر، امکان مبادله‌ی حوالجات الکترونیکی بین‌المللی خرد از طریق سیستم مالی بین‌المللی اتحادیه‌ی جهانی پست (International Financial System- IFS) بین این دو کشور فراهم شد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱ اسفند

به گزارش مهر، با استفاده‌ی روز افزون از تلفن‌های هوشمند و متصل شدن عموم افراد جامعه به اینترنت، هر روز شاهد حضور تعداد زیادی از بدافزارها، تحت عناوین مختلف هستیم. متاسفانه به دلیل آگاهی کم افراد نسبت به موارد امنیتی، قربانیان این بدافزارها تعداد قابل ملاحظه‌ای هستند. یکی از نمونه‌های این بدافزارها برنامه‌ای به نام سرویس تماس صوتی و تصویری تلگرام بود که اخیرا نسخه‌ای از آن شناسایی شد و مرکز ماهر دسترسی به آن را محدود کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱ اسفند

در طی یک دهه‌ی گذشته، گوگل و مایکروسافت بدترین رقبای بازار بودند و این دو اختلاف نظرهای زیادی درباره‌ی افشای آسیب‌پذیری‌های امنیتی در سال‌های اخیر داشته‌اند. اما در هفته‌ی جاری، گوگل آتش این اختلافات را دوباره با افشای مشکل امنیتی در Microsoft Edge قبل از اینکه وصله‌ی آن در دسترس قرار بگیرد بیشتر کرد.

ادامه مطلب