ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن

به گزارش ایستنا، جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه‌ی نگاه یک با بیان اینکه وظیفه‌ی وزارت ارتباطات در لایه‌ی زیرساخت شبکه‌ی ملی اطلاعات تعیین شده، گفت: یکسری وظایف در حوزه‌ی زیرساخت به صورت قانون مشخص شده و ما نیز زیرساخت‌های فنی را انجام دادیم. اما لایه‌ی محتوایی با زیرساخت‌های فنی محقق نمی‌شود. همچنین در لایه‌ی خدمات هنوز استاندارد مصوبی نداریم و در لایحه‌ی محتوا نیز سند مدونی وجود ندارد یعنی شاخص و قابلیت ارزیابی نداریم. بنابراین این دو لایه باید در مرکز ملی فضای مجازی بررسی شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن

به گزارش مهر، عضو هیات مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به تبعات افزایش ۱۱ درصدی واردات نوت‌بوک و لپ‌تاپ، طی ۵ سال گذشته، خواستار بازنگری تعرفه‌ی واردات این کالا با حمایت وزیر ارتباطات شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن

به گزارش «فناوران»، وب سایت پارلمان مجازی ایران با هدف مشارکت گروه‌های ذی نفع در فرایند قانونگذاری کشور از طریق مجلس شورای اسلامی راه اندازی شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن

Oracle اعلام کرد که به توافق برای خرید Zenedge رسیده است. شرکتی که فایروال‌ها و روش‌های جلوگیری از نفوذ را برای شرکت‌ها تامین می‌کند. این معامله بخشی از فعالیت کلی است که Oracle برای ساختن پلتفرم رایانش ابری خود انجام می‌دهد، این پلتفرم به مشتریان ویژگی‌های امنیتی برای اپلیکیشن‌ها‌ی‌شان ارائه می دهد که به آن‌ها کمک می‌کند تا در محیط پر خطر وب امن بمانند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن

بر طبق گزارش جدیدی از CNBC، اوبر آماده می‌شود تا کسب‌وکار آسیای جنوب شرقی خود را به Grab واگذار کند. هدف هم تبادل سهام با این شرکت اشتراک‌گذاری خودروی سنگاپوری است که حضور قدرتمندی در منطقه دارد. این داستانی ناآشنا برای اوبر نیست، این شرکت در آگوست سال 2016 تجارت چینی خود را به Didi فروخت که معامله‌ای پایاپای بود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن

به گفته‌ی برخی از کارشناسان بازار تلفن‌های همراه، پرچم‌دار جدید Samsung Galaxy S10 اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از تکنولوژی 5G پشتیبانی خواهد کرد. در بحث و تبادل‌نظری که میان طرفداران تکنولوژی و گجت ها با کارشناسان حوزه‌ی فناوری موبایل صورت گرفته، بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که پرچم‌دار بعدی سامسونگ Galaxy S10 قار به اتصال به شبکه‌ی 5G خواهد بود.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن

اینتل اعلام کرد با حداقل 32 پرونده‌ی شکایت به علت نقص‌های امنیتی Meltdown و Spectre روبه‌رو است. اینتل در کمیسیون بورس و اوراق بهادار در این باره می‌گوید: "از 15 فوریه‌ 2018 تاکنون با این شکایات برخورد داشته که 30 پرونده از طرف مشتریانی هستند که به دنبال گرفتن خسارت مالی و جبران عادلانه هستند، در حالیکه 2 پرونده‌ی امنیتی ادعا می‌کنند که اینتل قوانین امنیتی را از طریق انتشار بیانیه‌هایی از محصولات و کنترل‌های داخلی‌اش که از طریق کشف آسیب‌پذیری‌های امنیتی مشخص شده بود اشتباه یا گمرا‌ه‌کننده هستند، نقض کرده است."

ادامه مطلب