گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۹ دي

به گزارش BGR، دختر بچه 6 ساله، Eshlind Howell، علیرغم ممنوعیتی که مادرش برای خرید مجموعه عروسک پوکمون گو طرح کرده بود، توانست این اسباب بازی را از Amazon سفارش دهد. او نه تنها این اسباب بازی 250 دلاری را سفارش داد بلکه از طریق اسکنر اثر انگشت توانست عملیات پرداخت را نیز انجام دهد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ دي

همانطور که می‌دانید، ارائه یک پایگاه داده با جزيیات دقیق نقشه‌های سه بعدی که می‌تواند به صورت آنی به روز شوند، می‌تواند سبب توسعه‌ی وسایل نقلیه‌ی خودران و همچنین سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته گردد. یکی از شرکت‌هایی که روی چنین پایگاه داده‌‌ای کار می‌کند شرکت Here می‌باشد. این شرکت یکی از واحد‌های سابق Nokia است که در سال ۲۰۱۵ توسط شرکت‌های Audi ،BMW و Daimler حدود ۳ میلیارد دلار خریداری شده است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۲۲:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ دي

مترجم: مریم طاهری
بر اساس گزارشی از سوی یکی از منابع تامین سخت افزاری اپل در تایوان توسط مک اوکاتارا، نسل 7s، در واقع نسخه‌ی بهبود یافته‌ای از نسل 7 خواهند بود و درست مانند مدل‌های قبلی سری اس، شاهد افزایش قدرت سخت افزاری آنها خواهیم بود. همچنین در این گزارش به این موضوع اشاره شده است که ساختار دوربین دوگانه در آیفون 7s ، برخلاف آیفون ۷ پلاس که لنزهای دوربین در آن به صورت افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ دارای دو لنز به صورت عمودی خواهد بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ دي

مترجم: مریم طاهری
گروهی از ماهیان دریایی سیلورساید (Silverside) شبیه رودخانه‌ای که به دریا میرود، از میان بوته‌های مانگرو (Mangrove) در حال عبور هستند. ریشه‌های بسیار زیاد این درختچه‌ها، بهترین مخفیگاه برای ماهیان کوچکتر از دست شکارچیان میباشد. این درختان دریایی مفید، علاوه بر ایجاد فضای امن برای آبزیان بندانگشتی، با جمع آوری رسوبات و کربن به دور خود، کمک فراوانی به کندی روند گرم شدن زمین می‌کنند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ دي

دوربین‌های اکشن در هر نسل شامل پیشرفت‌های مهمی می‌گردند، اما پشتیبانی 4K همواره کمی ضعیف بوده است. تاکنون، بهترین دوربین‌های موجود در بازار، تنها قادر به فیلم‌برداری UHD از ۱۵ تا ۳۰ فریم در ثانیه و کاربران مجبور به فیلمبرداری با رزولوشن 2.7K برای یک تجربه‌ی بی‌نقص بوده‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ دي

سازمان وضع قوانین اتحادیه‌ای کره‌‌جنوبی شرکت Qualcomm را به دلیل آنچه انجام تجارت ناعادلانه در حق مالکیت مجوزها و فروش چیپ‌های مودم عنوان داشته است، مبلغ ۸۵۴ میلیون دلار این شرکت را جریمه کرد. تصمیمی که در پی آن Qualcomm اعلام داشت این ادعا بایستی در دادگاه ثابت گردد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۸ دي

مترجم: مریم طاهری
بار دیگر زمان تعطیلات فرا رسیده و همگی به دنبال هدیه دادن Fitbit به عنوان هدیه به عزیزان‌شان می‌باشند. اگر به آمارهای منتشر شده از میزان دانلود اپلیکیشن این محصول از App Store نگاهی بیندازیم، Fitbit را در صدر دانلود اپلیکیشن‌ها می‌بینیم. در حقیقت این محصول هدیه‌ای بسیار مناسب برای والدین نیز به حساب می‌آید. حتی میزان دریافت اپلیکیشن این محصول در روزهای مادر و پدر نیز آمارهای بالایی را نشان می‌دهد.

ادامه مطلب