ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد

مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: پرونده‌ی واردکنندگان متخلف تلفن همراه در حال بررسی است.
به گزارش تسنیم، امیرمحمد پرهام‌فر افزود: تقارن اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و اجرای بسته‌ی سیاست‌های ارزی دولت و ارائه‌ی دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به همه‌ی واردکنندگان سبب شد ثبت سفارش‌ها منظم‌تر و با جزئیات دقیق و کامل‌تری انجام گیرد و کمک کرد تا ما بتوانیم همه تخلفات بعد از آن را رصد کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد

به گزارش فارس، مدیرکل فناوری رسانه‌های نوین صدا و سیما گفت: در صدا و سیما با چرخه‌ای از فناوری‌ها مواجهیم و در تمام این چرخه معدود تجهیزی است که در داخل قابلیت ساخته شدن نداشته باشد واگر هم در داخل ساخته نمی‌شود مواردی است که در دنیا نیز سازندگان محدودی دارد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد

بر اساس اطلاعاتی از Wired، محققان شرکت امنیت تلفن Kryptowire متوجه شکاف امنیتی در گوشی‌های ZTE ،LG ،Essential و Asus شدند و مسئولین این شرکت‌ها قول داده‌اند وصله‌هایی برای این شکاف‌ها پیدا کنند. این شرکت تحقیقاتی به آسیب‌پذیری‌های امنیتی ناشی از کدهای نوشته شده توسط شرکت‌های ذکر شده اشاره کرد که کدها را برای ایجاد تغییرات در اندروید ایجاد کرده بودند.

ادامه مطلب
سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد

Discord به دنبال ارائه‌ی مستقیم بازی‌ به کاربرانش است. این شرکت اعلام کرد در حال راه‌اندازی آزمایشی فروشگاهی برای ۵۰ هزار کاربر کانادایی است. این افراد به صورت تصادفی از بین مشترکین Nitro پلتفرم انتخاب می‌شوند. Discord خط تولیدی شامل Saints Row: The Third ،Metro: Last Light Redux ،Super Meat Boy ،Hollow Knight و Starbound را دارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد

اینتل در طول ۲۰ سال گذشته بیش از ۲۲۰ میلیون پردازنده‌ی Xeon فروخته و ۱۳۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. اما مهمترین آن، شاید ۱ میلیارد دلار به دست آمده از فروش برنامه‌های هوش مصنوعی آن است.
Navin Shenoy، از مسئولین اینتل در رویداد این شرکت گفته است که تجارت تراشه‌ی هوش مصنوعی اینتل اهمیت استراتژیکی برای این شرکت دارد، چراکه اینتل در حال تبدیل شدن به شرکتی داده محور است. پنج سال پیش، درآمد اینتل از بخش داده محوری آن یک سوم بود و حالا این بخش نیمی از کسب‌وکار این شرکت را شامل می‌شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد

راز بزرگ Apple به‌زودی برملا خواهد شد زیرا این کمپانی در پاییز سال جاری از محصول پرچم‌دار جدید خود رونمایی خواهد کرد. تاکنون، طرفداران گوشی‌های هوشمند این شرکت، فقط شایعات را در مورد پرچم‌دار جدید کمپانی شنیده‌اند. پرسش اصلی این است: چگونه Apple محصول بعدی iPhone را معرفی می‌کند؟ دقیقاً 11 ماه پیش، Apple گوشی هوشمند iPhone X را بهترین گوشی هوشمند در سطح این کره‌ی خاکی نامید.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد

به‌روزرسانی سیستم‌عامل جدید برای گوشی‌های هوشمند HTC، تنها مربوط به بخشی از گوشی‌های هوشمند این کمپانی خواهد شد. ارائه‌ی نسخه‌ی جدید Android P باعث شده است تا تولیدکنندگان لیستی از گوشی‌های هوشمند را برای دریافت جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید معرفی نمایند. در پی این تحولات، شرکت تایوانی HTC، لیستی از محصولات قابل ارتقاء را در صفحه‌ی خود در توییتر قرار داده است.

ادامه مطلب