سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۶ آبان

به گزارشی از یکی از منابع آگاه در نشریه بلومبرگ، توسعه دهندگان غول تکنولوژی آمریکایی Apple، در حال کار بر روی تولید عینک های واقعیت مجازی بی سیم هستند. به احتمال زیاد این کمپانی قصد دارد اولین سری از محصول جدید خود را تا سال 2018 به بازار تکنولوژی عرضه کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

General Electric اقدام به خرید یک شرکت نرم‌افزاری رایانش‌ابری به نام ServiceMax، به قیمت ۹۱۵ میلیون دلار به منظور گسترش عملیات‌های دیجیتال و افزایش نگهداری تجهیزات خود کرد. معامله‌ی مذکور به این شرکت در خودکارسازی تعمیر ماشین آلات سنگین کمک خواهد کرد. این شرکت انتظار دارد قرارداد فوق در ماه ژانویه بین طرفین بسته شود.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
مهدی پرهیزی۲۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

شرکت Google از تغییر و تحولات جدید در برنامه‌ی Google Play Music برای Android، iOS و نسخه‌ی وب خود خبر داد. احتمالا جذاب‌ترین جنبه‌ی نسخه‌ی جدید این اپلیکیشن آن است که موسیقی را با توجه به موقعیت جغرافیایی شما و آنچه در حال انجامش هستید، پیشنهاد می‌کند. بنابراین اگر شما در محل کار خود نشسته‌اید، Google موسیقی متناسب با آن فضا و شرایط‌تان پیشنهاد خواهد کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

شب گذشته، Mark Zuckerberg در پاسخ به اتهاماتی مبنی بر اینکه اخبار جعلی در Facebook نتیجه‌ی انتخابات در ایالات متحده را به نفع پیروزی Donald Trump تحت تاثیر قرار داده، بیانیه‌ای منتشر کرد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

Facebook در سال جاری تلاش‌های بسیاری برای رشد بات‌های سرویس Messenger خود داشته است. هم‌اکنون ۳۴ هزار بات بر روی این سرویس موجود است. بات‌هایی که به منظور انتشار اخبار خودکار و سرگرم کردن کاربران، خرید و مواردی از این دست، ایجاد شده‌اند؛ امری که Messenger را سرویسی فراتر از یک چت ساده با دوستان و آشنایان تبدیل کرده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

طرفداران کدنویسی cross-platform احتمالا از خبر انتشار Visual Studio بر روی سیستم‌عامل Mac در کنفرانس Connect در ماه نوامبر خوشحال خواهند شد. این امر، IDE شرکت Microsoft را در Mac قرار خواهد داد. این به آن معنی است که Visual Studio Code نیز وارد OS X خواهد شد.

ادامه مطلب